Vandaag stond na  een te lange winterstop de 1e wedstrijd van het 3e kwartaal op het programma.

Omdat de boys kampioen  zijn geworden in het 2e kwartaal, komen ze nu uit in de hoofdklasse!
Een mooie uitdaging voor deze boys die samen een prachtig team vormen.
De boys van de JO9-1 moesten uit naar de Zweef.
In het 1e kwartaal hebben ze hier ook tegen gevoetbald en toen hebben ze met 5-9 gewonnen.
Maar de boys zijn scherp en weten ook dat dit niet betekent dat ze ook deze wedstrijd zullen winnen.
De boys moesten weer even wennen om met elkaar te voetballen, mede doordat alles te lang stil heeft gelegen door corona.
Dat duurde niet lang, door goed spel en een prachtige goal van Levi kwamen de boys op 0-1.
Het ijs was gebroken en de boys lieten goed voetbal zien en voor we het wisten stond het 0-2 voor de boys door een goal van Alexender en niet veel later scoorde Stijn met z’n linker de 0-3.
En toen waren de boys niet meer bij te houden en werd er door prachtig samenspel flink gescoord..Hidde was op dreef en scoorde er best op los.
In de rust wisselden we van helft en vond er een keeperswissel plaats.
Quint mocht gaan voetballen en Stijn ging in de goal.
Quint kreeg wel de opdracht om ook een doelpunt te maken en dat gebeurde ook!
Inmiddels stond het al 0-11 en de wedstrijd was allang gespeeld.
Het laatste kwartje ging Hidde nog even keepen en hij liet nog een prachtige redding zien.
De voetballers van de Zweef scoorden toch nog een doelpuntje, maar dit was geen gevaar meer voor de eindstand.
Het werd uiteindelijk 1-18 voor de boys.

Een goed begin van het 3e kwartaal!