JVC JO11-1 – Boys JO11-11

Op deze, in eerste instantie, frisse morgen werd er om 8:30 verzameld in de kantine van de Vroomshoopse Boys. Even een korte terugblik op vorige week, toen er met 5-3 thuis werd gewonnen van DES JO11-1. Hoewel we redelijk snel op een 0-2 achterstand stonden door een goede counter en een gelukkige vrije trap, zijn we daar goed blijven voetballen en wisten we uiteindelijk met 5-3 te winnen. De jongens bleven rustig, ondanks de achterstand, en met goed samenspel wisten we terecht te winnen.

Vandaag een tegenstander van andere orde, namelijk JVC JO11-1, die zich vooraf op de 2e plek terugvonden in de stand. We moesten het doen zonder Jurre, die door een knieblessure helaas niet kon spelen. Vandaar dat Tygo uit JO9-1 ook om 8:30 aanwezig was. Hij begon wel aan de kant, maar kwam op de helft van eerste helft er in en kan terugkijken op een goed debuut! Dat betekende dat de volgende jongens startten; D’angelo, Danell, Arjan, Sven, Max, Wouter en Thayrell. De wedstrijd kon niet beter beginnen, want gelijk vanaf de aftrap was de pass van Sven en Thayrell, die zijn tegenstander uitspeelde en de 0-1 binnen knalde. We hadden na deze goal wel snel door dat het vandaag een pittige wedstrijd zou worden. JVC heeft een fysieke ploeg, met daarin een aantal slimme voetballers. De 1-1 was dan ook niet helemaal verrassend, wel de manier waarop. Daarvoor hadden ze al een aantal kansen gehad, maar hadden uiteindelijk onze hulp nodig voor hen eerste doelpunt. Ook wij hielden onze kansen, en na een goede interceptie van Tygo speelde hij de bal in op Wouter, die opstoomde en de bal in de loop meegaf op Thayrell die er wel raad mee wist; 1-2. Het spel vloog op en neer en we hadden duidelijk moeite met de fysieke krachten van JVC. Waar we normaal meer individuele acties konden maken kon dit vandaag beduidend minder. Een goed uitgespeelde aanval van hen betekende dan ook de 2-2. En hoewel het al rust was, en de scheids al op zijn klokje keek, wist JVC ook nog vanuit een corner de 3-2 er in te prikken. Waar wij overigens wel iets feller mogen reageren op dit soort situaties! Na rust zijn we meer gaan proberen te voetballen. Niet te veel acties (op eigen helft) maar proberen meer samen te spelen en voorin de acties te maken. Na een schot van Sven was Thayrell er als de kippen bij en kon simpel de gelijkmaker binnen tikken. JVC herpakte zich goed en kon al snel weer genieten van een 4-3 voorsprong. Het is te prijzen dat we op dit moment door zijn gegaan, wat een karakter! Na goed voorbereidend werk van Thayrell kwam de bal voor Danell terecht, die zich geen moment bedacht en de 4-4 binnen schoot. En er zat zelfs nog meer want na een steekbal van Sven prikte Thayrell zijn vierde, en onze vijfde van de middag binnen. Er volgden nog 5 zenuwslopende minuten, waar JVC nog een aantal mogelijkheden wist te creëren, maar niet wist te benutten. Misschien niet een verdiende zege voor ons, maar wel eentje die tot stand is gekomen door samen keihard te werken, een genot om naar te kijken!