Kleine nederlaag in 1e oefenwedstrijd O17-1

Gisteren de 1e oefenwedstrijd gespeeld tegen divisionist Dalfsen o17-1.
Doel was om iedereen te laten spelen en de speelminuten eerlijk te verdelen over de 15 spelers. 15, want we misten er nog 3, één vanwege vakantie en 2 vanwege een blessure.
Het begin was rommelig en Dalfsen stond na 20 min al met 3-0 voor. Het was blijkbaar even wennen maar dat is geen ramp. Sven scoorde voor rust de 3-1 uit een penalty, maar even later werd het gat weer 3 goals door een doelpunt van Dalfsen, 4-1.
Levi scoorde vlak voor rust de 4-2 met een rake kopbal na een vrije trap van Siem. Na rust ging het spel gelijk op, ondanks de achterstand en de sterke tegenstander bleef iedereen keihard werken voor elkaar, iets wat wij altijd graag zien maar ook zeker bij zo’n achterstand, complimenten daarvoor. 10 minuten voor tijd kwamen we zelfs terug tot 4-3, na goed druk zetten van Luciano kreeg Levi de bal plots voor de voeten en die kon hem in de lege goal tikken. Daarna kregen we nog wel mogelijkheden om kansen te creëren alleen we speelden het een paar keer niet goed uit. Zo verloren we met 4-3 maar kunnen we met name over het verdedigen van de aanvallers en middenvelders tevreden zijn. In balbezit was het matig, mede doordat Dalfsen 4-4-2 speelde.
Maandag spelen we tegen divisionist Heino, zaterdag oefenen we tegen hoofdklasser Excelsior.

3’ 1-0 Dalfsen
10’ 2-0 Dalfsen penalty