Knappe come-back O17-1 tegen arrogante De Tukkers

De eerste seizoenshelft afgesloten met een 5-3 nederlaag.
Die wedstrijd vatte eigenlijk de gehele 1e seizoenshelft samen. We speelden in Albergen tegen de Tukkers die 2e stonden en na de nederlaag van vorige week tegen SDOL, moesten hopen op een misstap van koploper Stevo.
– [ ] We kwamen vroeg achter door een foutje en ook de 2-0 viel snel. Maar desondanks voetbalden we best goed, en voetbalden we ons een aantal keren knap onder de druk uit. Doordat we een aantal keren wilden opbouwen terwijl dit eigenlijk niet mogelijk was , maakten we ook onnodige fouten. Maar de intentie van de jongens was goed alleen nu moeten we nog leren op welke momenten we wel en niet op moeten bouwen. Maar om eerlijk te zijn bouwden we ook een aantal keren heel knap op terwijl we langs de kant dachten van “doe maar een lange bal”. De intentie van de jongens is in ieder geval zeer goed: voetballen, en geen lange ballen! Dit kostte ons wel 2 doelpunten en zo stonden we na 45 min met 5-0 achter, erg geflatteerd want we hadden nu niet echt het gevoel dat we minder waren. Maar die fouten nemen we de jongens zeker niet kwalijk! Alleen de spelers van de Tukkers waren op sommige vlakken net iets verder dan ons. Iets volwassener en ouder, fysiek sterker en meer snelheid. Maar dat is geen ramp, want we hebben gewoon een heel jong team waar we zeker nog verder mee kunnen. Het valt de jongens te prijzen dat we de koppies niet lieten hangen en iedereen keihard zn best bleef doen. Dit hadden we in de rust (4-0) ook afgesproken. Wat de stand ook is: altijd blijven strijden en nooit opgeven. Elkaar niet in de steek laten. En blijven voetballen. En dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Maar gisteren bewezen ze dat dit niet alleen woorden zijn, maar ook daden. Dit is misschien wel het grootste winstpunt tot nu toe. De 2e helft voetbalden we nog beter dan de eerste helft en we verdedigden gelukkig ook beter. De 1-5 was misschien wel de mooiste van het hele seizoen. Vanaf de opbouw verplaatsen we het spel zeer goed, en na goed positiespel kwam er uiteindelijk een voorzet, die Stan goed binnen schoot na een mooi overstapje van Damian. Toen onze topscorer Siem (nu 7 doelpunten in de competitie !!) ook nog de 2-5 binnen kopte en de 3-5 na een vrije trap in de kruising schoot, brak er bij onze tegenstander nog een beetje paniek uit. Wat is het jammer dat we die arrogantie die de Tukkers uitstraalden na de 5-0 niet af konden straffen. Want wat moesten ze lachen na de 5-0 en wat deden ze grappig. Wat een arrogant team. Erg jammer dat we geen kans krijgen op wraak aangezien zij in de promotiepoule gaan spelen. En wat mooi dat ze geen kampioen worden Eindstand 5-3. Wij zijn nu uitgespeeld en staan voorlopig op de 11e plek. We kunnen echter nog 2 plaatsen stijgen als de nummers 10 en 9 de laatste wedstrijd verliezen. De gedeelde 9e plek is zeker niet de plek waar we horen te staan. Want we hebben het elke tegenstander lastig gemaakt en waren in bijna geen 1 wedstrijd de mindere. We verliezen dan wel vaak maar dit heeft ook te maken dat de tegenstanders soms net iets verder zijn dan ons omdat ze 1,2 of 3 jaar ouder zijn. Net iets slimmer en sneller en fysiek iets sterker. Dat maakt nu het verschil. Maar we weten zeker dat over 2/3 jaar dit team van tegenstanders gaan winnen van wie ze nu verliezen. Want voetballen, dat kunnen ze! Vechten kunnen we ook. Nu alleen nog iets slimmer / volwassener worden, sneller worden en fysiek sterker worden, maar dat is een kwestie van tijd. Voor ons als trainers telt de stand nu niet, maar wel dat we de spelers letterlijk en figuurlijk zien groeien, zowel in individueel- als in teamverband. Voor de spelers is dat lastig te begrijpen omdat we vaak verliezen, en dat ze ons (denk ik) soms voor gek verklaren als we weer positief zijn na een nederlaag, snappen we ook. Wij worden alleen boos als we het gevoel hebben dat de jongens hun best niet doen maar gelukkig is dat bijna nooit het geval. Maar wij zien wel verbetering en het zou mooi zijn dat de jongens de 2e seizoenshelft hier ook een bevestiging van krijgen door hoog in de voorjaarscompetitie te eindigen.
– [ ] We willen Stevo o17 nog feliciteren met het kampioenschap. Qua voetbal misschien niet het beste, maar wel het beste “team”! Gefeliciteerd !