Kop kleiner Boys f6 overtreft Daarle f2

Boys f6 – Daarle f2

Beker

20-08-2016

Dan is het zover de blauw gele shirts, broekjes en sokken kunnen aan voor de eerste bekerwedstrijd. Voorop staat; veel plezier maken!

Tijn Olsman is trouwens een nieuwe vaste speler in de Boys f6. De naam Tijn schijnt een betekenis te hebben vanuit het Romeins ‘oorlogs god’… Bij deze past Tijn perfect in de Boys f6!

En dan gaat het fluitje… De wedstrijd is begonnen. De spelers van Daarle lijken op eerste oogopslag duidelijk een kopje en soms zelfs twee kopjes groter te zijn, we houden ons vast aan de gedachte dat Van Persie, Van der Vaart en Sneijder ook geen 2 meter lang zijn 😉

Al snel blijkt dat De Boys de posities slecht vast kunnen houden, we lopen rond en weten eigenlijk niet goed wat we aan het doen zijn. Daarle breekt door en scoort 0-1  We proberen door het veld te komen maar dat valt niet mee. Uiteindelijk komt er een voorzet vanaf links, Milan terAvest scoort 1-1.

Er worden pogingen gedaan om te scoren maar steeds zonder resultaat, Daarle komt steeds uit en probeert te scoren. Zonder goed positiespel word het opeens een heel groot veld, een heeeeel groot veld, we lopen, rennen, hijgen en hebben eigenlijk geen idee meer waar we moesten staan in het veld.

Opeens komt er een perfecte bal vanuit de verdediging op de voet van Bram Lukas en scoort eenvoudig 2-1 voor! Daarle zet door en weet toch al snel de druk erop te zetten score 2-2. Rust!

De 2e helft en wat voor een! De spelers hebben duidelijk geluisterd naar de aanwijzingen van de coaches, het positiespel. De verdediging bestaande uit wisselend Ruben, Chevano, Tijn en Tigo stond als een huis, Daarle had er geen doorkomen meer aan. Zoals Louis Van Gaal zou zeggen: the death or the gladioli. De verdediging gaf alles, Tijn wist zelfs met een kopbal te verdedigen!

Er werd een regenbui voorspelt deze zaterdagochtend maar het werd een regen van doelpunten, een ijzersterke verdediging zorgde dat er voldoende ballen in de voorhoede kwamen, hieruit konden Vinz, Deon, Tigo en Bram voldoende scoren! Eindstand 9-3 wat een wedstrijd fantastisch gedaan jongens!

Volgens Bram Lukas was het een ‘piece of a koekie’  Ach zijn Engels is natuurlijk nog niet zo goed als die van Louis van Gaal 😉