VROOMSHOOP – Na het succes van de eerste editie vorig jaar, met ruim 200 deelnemers, kon een vervolg uiteraard niet uitblijven. En dus staat zondag 1 maart voor de tweede keer De Halve van Vroomshoop op de hardloopkalender. Organisator Loopgroep De Zandstuve koos weer voor snelle en pittige hardlooproutes door de fraaie ommelanden van het kanaaldorp én uiteraard dwars door en langs het mooie Zandstuvebos.

Tijdens De Halve op zondag 1 maart kan uiteraard de halve marathon gelopen worden, maar staan ook de 5 en 10 kilometer op het programma. Voor de halve marathon zijn er voor de snelste drie dames en heren geldprijzen te winnen. Voor elke afstand zijn er bekers per leeftijdscategorie: 16-39 jaar, 40-49 jaar, 50-59 jaar en 60 jaar en ouder. Voor de jeugd tot 16 jaar is er een run van anderhalve kilometer. Die wedstrijd kent drie categorieën: tot en met 9 jaar, 10-12 jaar en 13-15 jaar. De 5 kilometer canicross (hardlopen met aangelijnde hond) maakt net als vorig jaar deel uit van de Vroomshoopse hardloopwedstrijd.

Voorinschrijven kan tot en met woensdag 26 februari. Belangstellenden kunnen zich online inschrijven via www.inschrijven.nl. Maar inschrijven kan óók gewoon op de dag van de wedstrijd zelf, in het clubhuis van voetbalvereniging Sportlust Vroomshoop op Sportpark De Bosrand aan de Flierdijk. Dat kan tot dertig minuten voor aanvang van de wedstrijd. De start vindt plaats aan de Bosweg, een onverharde weg, die bereikbaar is via de sportvelden.

Kijk voor meer informatie op www.loopgroep-dezandstuve.nl/halve-van-vroomshoop. Daar is alle mogelijke achtergrondinformatie te vinden. Zoals over de inschrijving, de routes per afstand en de verschillende categorieën.