De ontwikkelingen in het meiden- en vrouwenvoetbal gaan erg snel en daar willen wij als vereniging ook in meegaan. Daarom zijn, Maureen Meijer (trainer MO15), Jasper Beumer (trainer MO17) en Mariëlle Roelofs (Coördinator) op 15 mei 2023 naar een informatiebijeenkomst geweest over Meidenvoetbal Next Level in het PEC stadion te Zwolle.

Talenten Team Reggestreek (TTR) begon een kleine vier jaar geleden, met één team voor talentvolle meiden O15 uit de Reggestreek. Inmiddels zijn er meerdere teams met talentvolle voetbalsters en is de stichting Meidenvoetbal Next Level opgericht.
TTR biedt een podium aan talentvolle speelsters uit Oost-Nederland, die zich verder en sneller willen ontwikkelen. Deze talenten spelen bij hun eigen amateurvereniging, maar krijgen bij Talententeam Reggestreek extra trainingen en spelen interregionale wedstrijden, waaronder wedstrijden op BVO-niveau. De doelstellingen en aanpak van de stichting sluiten aan bij de visie om regionaal talent tijdig te herkennen en te helpen bij hun verdere ontwikkeling als speelster.

Momenteel is er 1 speelster van de Vroosmhoopse boys die dit voorjaar door de eerste selectie is gekomen van TTR. Vanaf seizoen 2023/2024 is het streven om meerdere talentvolle meiden aan te melden voor de selectie dag van TTR (of het Twents Regioteam). In overleg met trainer en leiders zal worden gekeken welke meiden hiervoor in aanmerking komen. Uiteraard zal er dan ook nog een gesprek volgen met de betreffende speelster en haar ouder(s).

We hopen in samenwerking met het Meidenvoetbal Next Level het niveau en spelplezier van meiden binnen de Vroomshoopse boys naar een hoger level te tillen.