Het eerste elftal van Vroomshoopse Boys gaat er alles aan doen om via de nacompetitie het eerste klasserschap veilig te stellen. In het vierde achtereenvolgende seizoen op dit niveau werd de rechtstreekse handhaving niet bewerkstelligd, maar kan het nog via drie succesvolle finales. De eerste daarvan is op de eigen Bosrand op zaterdag 2 juni. Dan wordt om 14.30 uur aangetreden tegen Be Quick’28 uit Zwolle, dat aan het eind van het seizoen 2013-2014 in Raalte met 3-1 werd geklopt in de kampioenswedstrijd. Be Quick’28 is als vijfde geëindigd in de tweede klasse H. en belandde in de nacompetitie door de derde periode in die klasse te winnen. Vroomshoopse Boys 2 behaalde een knappe tweede plaats in de eerste klasse en speelt op zaterdag 2 juni ook thuis in de nacompetitie, in dit geval om promotie naar de hoofdklasse. Om 12.30 uur begint het duel tegen VVOP 2 uit Voorthuizen.

Vroomshoopse Boys 4 van de leiders Jasper Snoeijer en Michel Keizer won in de laatste wedstrijd thuis afgelopen zaterdag afgetekend met 8-0 van DETO Twenterand 6 en is nu wel heel dicht bij het kampioenschap en promotie. Directe concurrent Excelsior’31 uit Rijssen heeft nog twee wedstrijden in te halen met een achterstand van 6 punten en een verschil in doelsaldo van maar liefst 26 treffers in het voordeel van de Boys.

Bij de jeugd van Vroomshoopse Boys won JO13-1 vorige week in de eerste klasse in Delden met 3-4 van Rood Zwart J013-1 en verzekerde zich daarmee van een luid bejubelde en uiterst knappe promotie naar de hoofdklasse. In Delden was het een bloedstollende slotfase, maar de pupillen van de trainers Alexander Fokkert, Bart Jan Staman en Lerby van Dijk en grensrechter Berthil Dubbink hielden stand. Afgelopen zaterdag wisten zij hun slotwedstrijd met 7-1 winnend af te sluiten door te winnen van nummer 4 MVV’29 JO13-1.

Vroomshoopse Boys J013-2G haalde in Vriezenveen een waar huzarenstukje uit. Tegen DOS’37 J013-1 werd aanvankelijk door twee penalty’s, waarvan één in blessuretijd een voorsprong van 2-0 verspeeld. In de allerlaatste seconde werd een vrije trap koppend tot doelpunt gepromoveerd en daardoor werd het kampioenschap en meteen de promotie naar de eerste klasse binnengehaald. Dat leidde tot ware vreugdetaferelen op het sportpark Het Midden. De titel is een prestatie van formaat van het team van de trainers Justin Beldman, Ruben Smedema en Ruben Drenthen en grensrachter Bertrik Dekker. Zaterdag wordt in Oene om 9.30 uur op sportpark De Hoge Kamp de bekerfinale gespeeld tegen SV Batavia’90 JO13-1 uit Lelystad. Installatiebureau Bertus Huisman stelde spontaan een bus voor het vervoer naar deze bekerfinale ter beschikking.

Op het hoofdveld van De Bosrand speelde Vroomshoopse Boys J019-1 de laatste competitiewedstrijd onder leiding van trainer-coach Job Lamberink. Titelkandidaat FC Zutphen J019-1 bleek met 5-1 te sterk. Job Lamberink is maar liefst 13 seizoenen actief geweest bij jeugdselecties van Vroomshoopse Boys. Onder zijn leiding promoveerde Boys J019-1 naar de hoofdklasse en het afgelopen seizoen werd een keurige zevende plaats bereikt. Namens het bestuur bedankte Tom Heideman de naar Sportlust Vroomshoop vertrekkende Boys-trainer voor zijn inzet en bevlogenheid en bood een attentie aan. Ook waren er bloemen en was er een ovationeel applaus voor Job Lamberink.