De beoogde 45-jarige opvolger van de op 19 september a.s. afscheid nemende voorzitter Dick Netters woont met zijn gezin, echtgenote Andrea Prenger en met de beide zonen Tom (13) en Jim (8) aan de Bosweg in Vroomshoop. Tijdens zijn jeugd voetbalde de toen aan de Tonnendijk in Vroomshoop woonachtige Edward Olthof bij de jeugd van Vroomshoopse Boys samen met Arjan Paters, Alberto Stegeman en Egbert Runhart, waar hij onder meer in Boys C1 uitkwam.

Nadien voetbalde Edwin bij Sportlust Vroomshoop, waar hij ook bestuurslid werd. Tevens nam Edward zitting in de Raad van Elf van de carnavalsvereniging de Smoezen, waar hij ook Prins Carnaval werd en nu nog lid van de Prinsengarde is. Ook was Edward een periode secretaris van de Smoezen.

Edward is momenteel bestuurslid van de stichting Triatlon Vroomshoop. Hij sport nog actief bij de loopgroep de Zandstuve en doet regelmatig mee aan een hardloopwedstrijd in de regio. Edward Olthof werkt als Area Sales manager bij Kingsplan Unidek B.V. te Gemert, bekend van isolatie en dakplaten. Hiervoor bezoekt hij bouwbedrijven, architecten en de groothandel in bouwmaterialen.

Sinds dit seizoen voetbalt zoontje Jim bij Vroomshoopse Boys J09-1 en Edward is geregeld op de Bosrand te vinden. Edward Olthof ziet uit naar z’n bestuursperiode bij Vroomshoopse Boys en hoopt als voorzitter z’n steentje bij te kunnen dragen aan de groei en bloei van de club.