Op het sportpark Het Lageveld in Wierden oefende Vroomshoopse Boys op dinsdagavond 6 september tegen eersteklasser SVZW. In de openingsfase was de thuisploeg wat meer aan de bal zonder echt gevaarlijk te worden. In de 16e minuut was het wel raak voor de thuisploeg na een vlotte aanval over rechts: 1-0. Daarna kwam de Boys steeds beter in haar spel en er kwamen kansen. Léon Dogger kon enkele keren met vrije trappen op afstand aanleggen, maar de bal vloog over het doel. In de 36ste minuut werd het goede veldspel van de gasten bekroond. Juliën Derks speelde zich vrij op links en zijn panklare voorzet werd door Levi Aitink knap inde verre hoek gekopt: 1-1.

Na de rust was de wedstrijd in evenwicht met kleine kansen aan beide kanten. Juliën Derks schoot namens de Boys in de 54ste minuut van dichtbij net over na goed voorbereidend werk van Ernst-Jan Heideman.  Onverwacht kwam in de 66ste minuut SVZW weer op voorsprong. Boys-keeper René Kok stopte in de eerste instantie nog een kiezelhard schot. Uit de rebound werd de bal echter onhoudbaar voor de Boys-goalie hoog in het dak van het doel geschoten: 2-1. Het pleit voor de gasten dat daarna waar mogelijk de aanval werd gezocht. In 77steminuut ging Levi Aitink alleen op de SVZW-keeper af, maar zijn schot werd tot corner verwerkt. In de ultieme slotfase redde Boys-keeper René Kok door met een snelle reflex een inzet van dichtbij te pareren.

Zo eindigde dit uitermate nuttige oefenduel in een 2-1 overwinning voor de Zwaluwen uit Wierden. Het was een nipte nederlaag met perspectief voor de mannen van hoofdtrainer Jan-Peter Jonkman. Het spel van de Boys oogde energiek en verzorgd met prima spel van de jonge talenten. Duncan Kelder debuteerde en deze speler van Vroomshoopse Boys JO19-1 liet als rechter vleugelverdediger een goede indruk achter. Het spel van de jonge spelers  Mats Scholten, Stan van Deursen, Levi Aitink en Sten Runhart gaf eveneens vertrouwen in de nabije toekomst van de tweedeklasser.

Op zaterdag 10 september wordt er om 15.00 uur door de Boys thuis gebekerd tegen de kersverse eersteklasser HulzenseBoys. Dat team won midweeks thuis het bekerduel met 4-2 van vv Den Ham. De Rohorst-bespelers zijn op zaterdag 17 september op de Bosrand de laatste tegenstander van Vroomshoopse Boys in de voorronde van de KNVB-districtsbeker.

Vroomshoopse Boys JO17-1 was afgelopen dinsdagavond te gast op het kunstgras van het Diekman-complex in Enschede bij Sportclub Enschede bij de beloften van de Vrouwen van FC Twente. De technisch begaafde thuisploeg bood onder het oog van 100 toeschouwers goed tegenstand, maar moest het op het fysieke gedeelte haar meerdere in de Boys erkennen. Bij Vroomshoopse Boys JO17-1 liet centrale verdedigster Eva Trienen een uitstekende indruk achter. Door goals van Joran Heine (3), Steyn Heun (2), Luuk Jansen, Thayrell van der Werfhorst en Niek Wessels eindigde de oefenwedstrijd in een afgetekende 8-1 overwinning voor het team van trainer Gerjan Kosters.