Nieuw JO13-1 moet meerdere erkennen in bezoekend HHC JO13-1

Na de strenge coronamaanden en vakantietijd was het eindelijk weer tijd voor een voetbalwedstrijd waarbij publiek aanwezig mocht zijn. Dit seizoen wordt JO13-1 getraind door hoofdtrainer Jos Hutten en assistent Andjin van Veen. Daarnaast assisteert Rene Kok als grensrechter en als begeleider van keeper Tristan. Als eerste oefenwedstrijd van het seizoen kwam HHC Hardenberg JO13-1 op bezoek. Jos was vandaag vanwege vakantie nog niet aanwezig waardoor Andjin en Rene de coaching van het team op zich namen.

Het was natuurlijk direct een mooie test voor een aantal spelers die vanuit JO11-1 de overgang gemaakt hebben, want zij gaan dit seizoen voor het eerst op een groot veld spelen. Slechts 3 spelers zijn er overgebleven van het vorige JO13-1 omdat de rest is overgestapt naar J015. Er moet dus inhoud gekweekt worden deze voorbereiding zodat we geen modderfiguur slaan in de hoofdklasse waar we zijn ingedeeld, en daar zijn deze wedstrijden natuurlijk uitermate geschikt voor.

Er werd begonnen in een 4-3-2-1 opstelling. Keeper: Tristan Slingerland, Verdediging: Emmy Kaas, Mees Meijerink, Pim Toonstra, Jasper Stolwijk, Middenveld: Thijs Borkent, Tigo Nieboer, Thijs Dubbink Aanval: Tijn marsman, Kapital Semere en Damian Westerberg. Op de bank mochten beginnen: Sam Grondman, Luuc Elferink en Sem Olsman. Max Elferink is nog geblesseerd.

Scheidsrechter Schrijver floot om 10:00uur voor het begin van de wedstrijd. Het begin was voor HHC terwijl wij het vooral van wat uitvallen moesten hebben. HHC combineerde makkelijker en leek conditioneel en fysiek een sterkere ploeg te hebben. Op onze inzet was weinig te aan te merken, maar het was duidelijk dat een aantal spelers nog moest wennen aan het grote veld. Men kon elkaar nog niet zo goed vinden en inplaats van de bal het werk te laten doen werd deze nog veel gebracht waardoor de ruimtes nogal klein werden. Maar goed wat kun je zeggen van een eerste oefenwedstrijd met een bijna volledig nieuw team. Het is duidelijk dat er nog geen vastigheden zijn in het team. HHC daarintegen liet zien beter op elkaar ingespeeld te zijn en na een aantal aanvallen was het de behendige nr. 10 die het strafschopgebied indribbelde en daar onregelmentair werdt gestopt. Scheidsrechter schrijver kon niet anders dan een penalty geven en deze werd onhoudbaar ingeschoten waardoor we op een 0 – 1 achterstand kwamen en dat was niet onverdiend. Daarna waren er wat kansjes voor Tijn maar die pakte de HHC keeper. Na ca. 25 minuten kwamen Sem, Luuc en Sam in het veld en dat bracht wat nieuwe energie. Veel veranderde echter niet aan het spelbeeld en nadat Tristan enkele keren handelend had opgetreden was hij kansloos op een lob die achter hem in de verre hoek viel waardoor HHC op een 0 – 2 voorsprong kwam. De 0 – 3 volgde daarna redelijk snel na een scherpe voorzet van de snelle rechtsbuiten die wij helaas niet goed konden verwerken. Met 0 – 3 gingen we de rust in.

Het begin van de tweede helft begon behoorlijk beter. Trainer Andjin had een paar posities omgezet en  we kwamen beter in de wedstrijd. Duels werden nu ook meer gewonnen en er werden betere aanvallen opgezet. Na een goede actie van de bezige linksbuiten Sem kwam Tijn in een goede schotpositie maar hij mikte helaas naast. Direct daaarna moest Tristan reddend optreden maar het ging nu in ieder geval gelijk op. Na een fair duel op het  middenveld waar Mees als winnaar uitkwam pikte Tijn de bal op en lanceerde zichzelf richting het HHC doel en werkte bekwaam af zodat we op  1 – 3 kwamen. Toen Tigo na een actie in het zestienmeter gebied werd neergelegd floot scheidsrechter Schrijver voor een penalty zodat het weleens een spannende wedstrijd kon worden. De HHC keeper wou hier echter niet aan meewerken want hij stopte onze penalty. Daarna nam HHC eigenlijk de regie weer over en begonnen er bij ons steeds meer spelers in het rood te raken waardoor de omschakeling steeds minder werd. Emmy wist nog knap een bal van de lijn te halen maar via een mooie kopbal uit een corner kwam HHC op 1 – 4 en in de slotfase ook nog op 1 – 5 nadat de fysiek sterke rechtsbuiten alleen voor keeper Tristan kwam. De cijfers liegen niet en vandaag was HHC echt beter en als team verder. Voor ons was vandaag een goede leerschool dat er nog veel werk verzet moet worden. Toch zijn er ook positieve punten te noteren want de inzet was vandaag prima en er werden enkele goede aanvallen op de mat gelegd.