Voorzitter Edward Olthof bracht namens het bestuur en de bouwcommissie van Vroomshoopse Boys verheugend nieuws over de nieuwbouw van ons clubhuis naar buiten tijdens de nieuwjaarsreceptie van 7 januari j.l. Er wordt dit jaar van start gegaan met de bouwwerkzaamheden op De Bosrand, zo is de verwachting.

De benodigde omgevingsvergunning van de gemeente Twenterand is aanstaande. Voor die aanvrage werden de benodigde stukken gratis geleverd door Artisize uit Hengelo, een ontwerpbureau van grafische producten voor verschillende doeleinden. Meerdere jaren van intensieve voorbereidingen bij onze vereniging werden afgerond en bekroond. Na de oriëntatie- en planfase wordt nu naar de uitvoeringsfase gegaan met professionele ondernemingen en ook een mate aan zelfwerkzaamheid van vrijwilligers.

In de laatste fase van de voorbereidingen is mede naar aanleiding van opmerking binnen onze vereniging door de bouwcommissie gesleuteld aan de opzet, indeling en aan het bouwvolume. Tot slot kwam alles samen in een ontwerp, dat voldoet aan het programma van eisen, zoals dat al eerder is vastgesteld na raapleging van de leden, commissie et cetera.

Dankzij weer een prachtige geste van Artisize uit Hengelo, waarvoor hartelijk dank, kwam het uiteindelijke ontwerp in een aansprekende  art vision tot leven. Boys-leden, donateurs, supporters, sponsoren en andere belangstellenden kunnen hiervan nu op onze website kennis nemen. De fascinerende ‘plaatjes’ waren ook al te zien tijdens de nieuwjaarsreceptie. Het aanstaande nieuwe clubhuis is nu in beeld en we kunnen als Vroomshoopse Boys echt naar de nieuwbouw uitzien!