Nipt verschil JO11-1-De Zweef JO11-1

Na een slechte wedstrijd vorige week hadden we vandaag de kans om revanche te nemen. Dat moest gebeuren tegen de koploper, de Zweef JO11-1. Helaas zonder Wouter, daarvoor in de plaats sloot Tygo uit JO9-1 aan, die eerder ook al had laten zien klaar te zijn voor een stapje hoger op. Wel begon hij aan de kant, zodat we begonnen met D’angelo, Arjan, Danell, Sven, Max, Jurre en Thayrell. Het viel op dat de Zweef JO11-1 veel fysiek sterke jongens in het team heeft. Het was mooi om te zien dat we niet onder de indruk waren, en de duels hard maar fair aangingen. Kansen waren er over en weer, soms tot wanhoop van de aanwezige ouders van de tegenpartij, die drukker bezig leken met het aankomende kampioenschap dan de spelers zelf. We probeerden vanaf D’angelo te voetballen, maar Danell, Arjan en later Tygo kregen weinig tijd om de bal vooruit te spelen. Vaak ging het goed, maar een enkele keer was de handelingssnelheid net te laag en had de Zweef een gevaarlijke aanval. We gingen rusten met een 1-2 achterstand, na een goede actie van Thayrell wisten we de aansluitingstreffer voor rust te maken. Ook na rust hebben we veel geprobeerd te voetballen, daar waar de Zweef geen enkele risico meer nam en alles lang speelde. Lag overigens ook aan de verdediger van hen, die speelde met een kapotte schoen…Zij wisten nog wel de 3-1 te maken, waardoor de ouders wat rustiger stonden, maar niet voor lang. We bleven rustig voetballen, waar ook Tygo met zijn rust en goede passing een belangrijke rol in speelde, goed gedaan Tygo! Helaas moest de trainer zelf weg i.v.m. eigen voetbal, maar wisten de jongens het de Zweef nog erg lastig te maken getuige de 3-4 uitslag, met goals van Thayrell en een kopgoal van Max. Helaas geen punten, wel de complimenten vanaf deze kant! Volgende week wacht ons alweer de laatste competitiewedstrijd, uit tegen Den Ham JO11-1!