De naderende primeur van de Vroomshoopse Dorpskwizz, een initiatief van de lokale Dorpsraad, mag zich steeds meer in een stijgende belangstelling verheugen.  Er hebben zich inmiddels meer dan twintig teams opgegeven. Daarbij zijn bedrijven, buurten en straten en verenigingen. Ook worden nog de nodige familieteams verwacht, bestaande uit drie tot en met vijf personen.

Op de vrijdagavonden 22 november en 29 november komen de  “de slimste mensen” uit Vroomshoop in actie in de theaterzaal van Het Punt. De items zijn inmiddels ook bekend. Sport, vakantie en vrije tijd, historie, actueel zaken, en muziek zijn onderdelen. Maar ook politiek en geschiedenis, topgrafie en Vroomshoop zelf komen aan de orde. Dan zijn er nog breinbrekers en beeldende vragen, die worden gesteld door bekende (oud-Vroomshopers en ontbreken leuke doe-opdrachten niet. Wim Bremmer uit Hoge Hexel fungeert als quizmaster bij dit ongetwijfeld gezellige gebeuren met als afsluiting live muziek van een rockband op 29 november.

Lokale bedrijven stellen aantrekkelijke  prijzen beschikbaar en daarnaast zijn er ook kaartjes te winnen voor aantrekkelijke lokale culturele activiteiten en voor thuiswedstrijden van de eredivisieclubs Eurosped, FC Twente en Heracles Almelo. De wisselbeker en de daarmee verbonden eeuwige roem voor de knapste koppen van Vroomshoop is natuurlijk het hoogtepunt van de Dorpskwizz.

De deelnemersprijs is bewust aantrekkelijk gehouden om geen financiële drempel op te werpen. De teams kunnen zich al voor € 15,00 inschrijven via het e-mailadres www.dorpskwizzvroomshoop.nl Op die site als ook op Facebook wordt de nodige uitleg gegeven over de Vroomshoopse Dorpskwizz.  De inschrijving loopt nog tot 1 november aanstaande en er kunnen maximaal 75 teams mee doen.