Complimenten aan al die vrijwilligers, die zich inzetten voor het jubileumfeest van Vroomshoopse Boys! Door de  hartverwarmende inzet van velen hebben we begin juni al van een prachtige jubileumweek genoten. Nu komt  de kers oftewel de slagroom op de blauw-gele taart van 75 jaar Vroomshoopse Boys: de jubileumwedstrijd tegen eredivisieclub Heracles Almelo. Op zaterdagmiddag 6 juli is het zover. Vele Boys-vrijwilligers werken hard om ook dat tot een echt succes te maken. Wat te denken van onze veldploeg, die het hoofdveld al lange tijd vertroetelt als haar eigen kindje. Ondanks de vaak verzengende hitte gaat dat helemaal goed komen, ook al dankzij de sproei-installatie.

Dan de bestuursleden van onze supportersverenging, die ook veel tijd en energie in dit jubileum steken. Er komt op 6 juli een jubileumverloting aan de poort met prachtige prijzen. De jubileumcommissie en een speciale werkgroep vanuit het bestuur bereiden de jubileumwedstrijd. voor en het draaiboek is afgerond. Het kantinepersoneel en verdere vrijwilligers staan in de startblokken voor de jubileumwedstrijd. Onze A-selectie is onder leiding van de nieuwe hoofdtrainer Jan-Peter Jonkman al volop in training om goed voor de dag te komen tegen Heracles Almelo. Assistent-hoofdtrainer Henk Harmens zal de Boys-formatie leiden tegen Heracles Almelo. Er wordt afscheid genomen van hoofdtrainer Karlo Meppelink en van middenvelder Ton Kunst.

De nummer 7. van de eredivisie van het seizoen 2018-2019 won op 29 juni j.l. de traditionele openingswedstrijd van de Almelose selectie afgetekend met 6-0. De selectie van hoofdtrainer Frank Wormuth werkt volop aan de conditie, vorm en ritme om weer een mooi eredivisieseizoen te beleven. Heracles Almelo komt met de sterkste formatie naar Vroomshoop en wil de toeschouwers een etmaal voor de open dag van de club echt wat bieden.

Het spoorboekje voor zaterdag 6 juli ziet er als volgt uit:

14.00 uur: de kassa’s gaan open;

14.30 uur: activiteiten door de jeugd van Vroomshoopse Boys;

15,00 uur: demo en promo van walking football door de Old Stars Twenterand en de Gold Stars  Twenterand met een uitleg van scheidsrechter Ad Voortman;

15.30 uur: begin warming-up;

16.00 uur; onthulling vernieuwd elektronisch scorebord;

16.20 uur: afscheid hoofdtrainer Karlo Meppelink en speler Ton Kunst en introductie van de nieuwe hoofdtrainer Jan-Peter Jonkman;

16.30 uur:  aftrap van de jubileumwedstrijd tussen Vroomshoopse Boys en Heracles Almelo onder leiding van scheidsrechter Maurice Paarhuis uit Hellendoorn. Assistenten zijn Joshua Kuipers uit Enschede en Steven Vos uit Vroomshoop. Vierde man is Jerry de Jong uit Vroomshoop

18.15 uur: Gezellige derde helft

20.30 uur: einde derde helft.

Nog enkele tips: kom op tijd en kom als het kan met de fiets vanwege de te verwachten grote drukte. Fietsen behalve in de rekken ook op het veldje direct ten oosten van de parkeerplaats op de Bosrand. Volg de aanwijzingen van de verkeersregelaars.  Parkeren op aanwijzingen van de verkeersregelaars op de parkeerplaats van De Bosrand, en op het veld van boer van Harst langs de Flierdijk .

Als dat vol is parkeren langs de Flierdijk. Nog even de prijzen van de entreekaarten: € 4,00 voor jeugd tot en met 18 jaar en € 8,00 voor bezoekers van 19 jaar en ouder.

Tot slot: laten we er samen een onvergetelijk festijn van maken als passende en feestelijke afsluiting van de festiviteiten van 75 jaar Vroomshoopse Boys.