Op het kunstgras van de Bosrand oefende eerste klasser Vroomshoopse Boys op zaterdag 30 juli tegen hoofdklasser Sportclub Genemuiden. De vlot combinerende gasten bleken al wat verder te zijn in de voorbereiding op de competitie. Onlangs werd door Sportclub Genemuiden nog nipt met 1-0 verloren van eredivisionist PEC Zwolle. Ook oefende de equipe van trainer Jan van Raalte tegen tweede divisionist HHC Hardenberg (3-0 verlies) en tegen hoofdklasser ONS uit Sneek (2-1 winst). Voor Vroomshoopse Boys was dit de eerste oefenwedstrijd van het seizoen 2016-2017. Scheidsrechter Wim Arends uit Hoge Hexel leidde dit vriendschappelijke duel, dat in een opvallend hoog tempo werd gespeeld. Nieuweling Omar Kavak testte namens Sportclub Genemuiden in de 13e minuut met een ziedend schot de onderkant van de lat. In de 24e minuut was het wel raak voor de bezoekers, toen de attente Martijn Jansen Boys-doelman Tim Sickman van dichtbij passeerde. Dezelfde speler profiteerde op slag van rust van een onoplettendheid in de Boys-defensie: 0-2. Aan de andere kant waren er eerder kleine kansen voor Lars Scholten en Ernst-Jan Heideman, maar de verdediging van Sportclub Genemuiden hield onder leiding van de ervaren goalie Albert Flier relatief makkelijk stand.

In de tweede helft kreeg de Boys doelrijpe kansen na prima combinaties, maar zowel Jos Hutten als Lars Scholten mistten net het doel. Balverlies aan Boys-zijde leidde in de 57ste minuut de 0-3 in van de voet van Omar Kavak. Dezelfde speler zorgde er in de 83ste minuut met een geplaatst schot voor de al met al wat geflatteerde 0-4 eindstand. Op grond van het veldspel was de overwinning van de gasten verdiend.

Bij de thuisploeg maakten de A-spelers verdediger Ramon Bolks en keeper Chiel Sickman, de jongere broer van Tim, hun debuut en deden dat op goede wijze. Het trainersduo Eric van Zutphen en Arjan Paters bracht bijna de gehele A-selectie in het veld om zo een indruk te krijgen van vorm en ritme bij de spelers. Er wordt nu intensief verder getraind door Vroomshoopse Boys en de eerstvolgende oefenwedstrijd staat gepland op dinsdagavond 9 augustus. Dan wordt er in Almelo om 19.30 aangetreden tegen derde klasser Oranje Nassau.