O15-1: Bekeravontuur eindigt in de kwartfinale

HSC’21 O15-1 maatje te groot voor Vroomshoopse Boys O15-1

Afgelopen zaterdag stond de kwartfinale van de beker op het programma. Tegenstander in deze ronde was HSC’21 O15-1. Een 3e divisionist, die in hun competitie, op plek twee staan op dit moment.

De kwartfinale werd door Vr. Boys O15-1 bereikt door in de poulefase 3x te winnen en vervolgens twee rondes door te komen. Achtereenvolgens werd er in die knock-out rondes gewonnen van eerteklasser De Tukkers O15-1 (7 – 2) en hoofdklasser Sparta Enschede O15-1 (door na penalty`s).

Voordat het publiek door had dat de wedstrijd was begonnen stond het al 0 – 1. Een vrije trap gegeven door scheidsrechter H. Fokkert werd er vanaf een meter of 25 knap ingeschoten. Mark probeerde zich volop te strekken, maar de bal ging hard onder de lat door, 0 – 1.
Daarna ging het gelijk op en waren wij zelfs een kwartier de bovenliggende partij. Vlot combinatiespel, vooral op de helft van de tegenstander, leidde tot een aantal kansen voor Luuk, Mick en Mark Berkhof.
Toch was het HSC dat er via een vliegensvlugge counter na ongeveer 20 minuten uit kwam. Een misverstand tussen Mark Hanzel en Rick leidde de 0 – 2 in op de rand van de zestien.
Gesterkt door het goede spel werd de kleedkamer opgezocht en werd er benoemd wat beter kon.

Toch werd in de tweede helft aangetoond waarom HSC 2e staat in de 3e divisie. Vlot spel en individuele snelheid maakten het verschil. Mark kreeg als keeper nog tot twee keer toe goed ingeschoten vrije trappen tegen. Ballen waar hij iets aan het kunnen doen als hij 2 meter groot zou zijn, maar deze vrije trappen waren simpelweg goed ingeschoten. Uiteindelijk liep de eindstand uit naar 0 – 5. HSC, gefeliciteerd en succes!

Voor ons zit het bekertoernooi en op en we kunnen zeker zeggen dat het een goed en succesvol toernooi was! Nu rest ons niets anders dan ons te richten op de competitie en een mooie plek daarin bemachtigen. Zaterdag te beginnen met de uitwedstrijd tegen Heino O15-1 waar de vorige keer thuis 3 – 3 tegen gelijk werd gespeeld.