O15-1 maakt zich op voor de competitie

Na 6 oefenwedstrijden (ook voor de vakantie werd er geoefend) en 3 bekerwedstrijden begint zaterdag de competitie. Het in de Hoofdklasse ingeschreven team van de Vroomshoopseboys begint zaterdag met een uitwedstrijd in Zuidwolde.

De voorbereiding van de o15-1 verliep qua wedstrijden en trainingen prima, maar helaas kreeg het team al snel te maken met een aantal blessures. Typische blessures die veel voorkomen bij o15 junioren. Dit heeft er toe geleid dat er een aantal geplande oefenwedstrijden geannuleerd werden. Trainen met de groep en in goede samenwerking met de fysiotherapeut Joyce Bouwman en hersteltrainer Erik Derks zijn de blessures behandeld / in behandeling. We hopen iedereen aanstaande zaterdag bij de start van de competitie weer zo goed als fit te hebben.

Met behulp van o15-2 zijn de officiële wedstrijden gespeeld en met goed resultaat! Alle wedstrijden heeft Niels van o15-2 gekeept en deed dit prima. Dankjewel Niels! Ook Joep Vos en Jesse Schokker hebben hun minuten gemaakt in o15-1 en lieten zien goed mee te kunnen. Mooi en vooral goed om te zien!

In totaal heeft de o15-1 nu 9 wedstrijden samengespeeld, waarvan er 8 werden gewonnen. In totaal wist de ploeg 45 keer te scoren. De eerste wedstrijden regelmatig met één doelpunt verschil, maar gedurende de weken werd er beter gevoetbald en werden de uitslagen ook groter. Afgelopen zaterdag moest er worden aangetreden tegen derde divisionist ON Almelo en werd er verdiend met 4-2 verloren. Tijdens deze wedstrijd werden er andere dingen gevraagd dan de weken ervoor. Hierin werd duidelijk dat het jammer was dat de oefenwedstrijden zoals tegen Excelsior’31 niet door konden gaan en de jongens dit niet eerder hadden ervaren. Een goede leer zo vlak voor de competitie.

Er gaan dingen goed bij deze nieuwe o15-1. Het team weet te scoren en blijft vanuit de basis altijd voetballen. Het positiespel is redelijk en stemt tot de tevredenheid. Door de blessures was het soms wat schuiven waardoor echt bouwen aan vastigheden wat moeilijker was. Wel blijven we kritisch en zijn er voldoende verbeterpunten. Dingen die goed gaan moeten nog beter en zaken die nog niet goed gaan moeten worden besproken en getraind.

Het is een echt team, maar dit is makkelijker als je wint. Afgelopen zaterdag was de weerstand hoger en zag je dat hierin zeker een verbeterpunt punt ligt. Zeker wil je slagen in de Hoofdklasse.

Op naar een mooi seizoen, waarin alles op alles wordt gezet om het beste uit dit team te halen.