O15-1: winst na een moeizame wedstrijd tegen Heino!

Heino O15-1 – Vroomshoopse Boys O15-1: 0 – 1

Op 11 maart werd er, in een zonovergoten veld, gespeeld in en tegen Heino O15-1. De vorige keer werd de onderlinge uitslag 3 – 3 bij ons op het sportpark. De wedstrijd toen ging erg op en neer en was voor de neutrale toeschouwer erg vermakelijk. Dat beloofde voor vandaag een leuk affiche.

Vanaf het eerste fluitsignaal gingen beide teams vol in de duels. Dit zorgde direct op het middenveld voor veel strijd en fysieke krachtmetingen. Vanuit deze duels lukte het Mick in de 2e minuut om Thomas in een opgezette aanval vanaf het middenveld in te spelen recht voor het doel. Thomas had kunnen schieten, maar zag Luuk in betere scoringskans vrij staan en speelde hem in. Luuk rondde prima af door de bal hoog links in het doel te schieten: 0 – 1.

In de daarop volgende minuten wisten wij het overwicht te creëren. Een aantal goed uitgespeelde kansen via Stan en Mick op de flanken leidde tot een aantal één-op-één situaties met de keeper van Heino. Echter wist de voorhoede op deze momenten niet rustig te blijven en het duel direct in het slot te gooien. De resterende eerst helft kwamen wij niet in te problemen, al lukte het ons niet goed om Heino vroeg onder druk te zetten. Vooral het opbouwend voetballen werd ons moeilijk gemaakt.

In de tweede helft was het een ander spelbeeld. Heino wist nu ons verder achteruit te drukken en een aantal keer de bal te veroveren op onze helft. Zij gooiden veel strijd in de duels en wisten een aantal maal via de rechterflank op te komen en voor te zetten. Dit zorgde voor onrust in onze verdediging, waardoor ballen niet goed in de ploeg werden gehouden, maar veelal diep werden gespeeld.
In één van de weinige wapenfeiten van onze kant in de tweede helft werd Mick diep gestuurd en lukte het hem om de verdediging af te houden van de bal, helaas schoot hij net naast.

Een wedstrijd waarin fysiek erg veel werd gevraagd van ons, maar waarbij wij wel de 0 – 1 overwinning over de streep wisten te trekken. Komende week de volgende topper in de competitie:

Vroomshoopse Boys O15-1 ontvangst dan als nummer 2, HHC Hardenberg O15-1 als koploper op sportpark de Bosrand.