O17-1 wint in laatste minuut

Gisteren speelden we om half 3 in Tubbergen tegen TVC’28 O17-1. Zij hadden net als ons 3 punten uit 2 wedstrijden. De intentie van TVC was vanaf de 1e minuut duidelijk: TVC zakte in en hield de ruimtes klein, speelde vanuit de omschakeling en lieten ons het spel maken. Vooral met de snelle omschakeling van TVC hadden we in het begin moeite. Voor ons een teken om nog geduldiger te gaan spelen in balbezit en dat deden we uitstekend. We hielden de bal in de ploeg en zochten de ruimte, die vooral aan de zijkant lag maar ook door de as durfden we de bal vaak vooruit te spelen, waar onze spits Niels V. een belangrijk aandeel in had. We kwamen na 7 minuten wel achter. Vanuit de opbouw van TVC zetten onze aanvallers goed druk alleen de middenvelders van ons lagen te slapen waardoor de tegenstander vrij simpel op kon bouwen en de bal voorwaarts kon spelen. Ze profiteerden van de ruimte achter onze verdediging en, ondanks het goed ver voor de goal keepen van onze keeper Niels P., wist de middenvelder van TVC de bal in het lege doel te schieten, 1-0 TVC. Wat we daarna goed deden is dat we ons niet gek lieten maken en we sterker en sterker werden. In de 20e minuut kregen we een penalty en die schoot Sven er in, 1-1. Maar 1 minuut later stonden we alweer achter, we verwerkten een cornerbal niet goed en TVC profiteerde, 2-1. Zwaar onterecht want we waren veel beter en dat voelden de jongens ook. Nog voor rust werd ons geduld beloond toen Siem vanaf 25 meter de bal in de kruising schoot, dit was in de 35e minuut. Hiervoor hadden we ook al een aantal dikke kansen gehad dus het was zeker terecht. De ruststand was 2-2. Na rust hetzelfde spelbeeld, maar het werd van beide ploegen wel steeds slordiger met name het laatste kwartier. Bij balverlies schakelden we wel beter om dan in de 1e helft, waardoor TVC eigenlijk niet echt een kans heeft gehad de 2e helft. We werden zelf wat gehaaster want de jongens hadden maar 1 ding in hun hoofd: winnen! Dit kwam het spel soms niet ten goede maar de wil om te winnen was er zeker. We namen veel risico en daardoor was het erg spannend want het kon ook zomaar mis gaan. Gelukkig werd de goede intentie van de jongens beloond, en hoe mooi is het dan dat een centrale verdediger, Duncan in dit geval, het winnende doelpunt maakte, in de laatste minuut! De laatste minuten van de blessuretijd was het nog spannend maar in gevaar zijn we niet meer geweest. Zo hebben we deze wedstrijd dik verdiend gewonnen met erg goed voetbal. Ook goed om te zien dat we 2x zijn teruggekomen van een achterstand en dat we niet in paniek raakten en bleven voetballen.
Zo zijn we goed begonnen aan de competitie met terechte 2 overwinningen (al meer dan de hele voorbereiding) en 1 terechte nederlaag. We hebben alweer zin in volgende week als we om 12 uur thuis spelen tegen SVZW, die uit de eerste drie wedstrijden 7 punten haalden en dus 1 punt en positie boven ons staan.

TVC – Boys
‘07 1-0
‘21 1-1 Sven (strafschop)
‘22 2-1