Na een intensieve voorbereiding van de Commissie nieuwbouw clubhuis werd op 22 oktober 2022 de aanvraag voor een omgevingsvergunning voor het nieuwe onderkomen van Vroomshoopse Boys ingediend bij de gemeente Twenterand. Op 8 februari 2023 kwam er witte, oftewel blauw-gele rook uit het gemeentehuis in Vriezenveen. Het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Twenterand heeft de benodigde omgevingsvergunning verleend.

Dat is goed en positief nieuws voor onze voetbalvereniging, die na een nog te nemen besluit door het hoofdbestuur nu binnen een afzienbare termijn daadwerkelijk kan starten met de voorbereidingen op de nieuwbouw van het clubhuis op De Bosrand. Het aantal bijlagen bij de verleende omgevingsvergunning is al indrukwekkend. Zo zien we een beoordeling van berekeningen van het voorlopige energielabel en de brandveiligheid. Maar ook technische tekeningen van de begane grond, van de eerste verdieping en van het dak ontbreken niet.

Van droom naar daad

Een groot compliment voor degenen die deze aanvraag hebben voorbereid en ingediend is zeker op zijn plaats. Het bouwplan voldoet aan de zogeheten redelijke eisen van welstand. De bouw van ons nieuwe clubhuis is nu echt aanstaande en we gaan als Vroomshoopse Boys na meerdere jaren van voorbereiding van ‘droom naar daad’.

Alle hens aan dek

Onze vereniging is vooral een club van doeners. Een goed doortimmerd plan van aanpak vormt de basis voor een komende actieve bouwperiode, waarbij zeker de inzet van vrijwilligers van Vroomshoopse Boys nodig is. In komend clubblad ‘Boys Nieuws’ lees je een interview met bestuurslid bouwzaken Sabine Elferink over de nieuwbouw van het clubhuis. Sabine maakt ook deel uit van de bouwcommissie. De komende tijd is het alle hens aan dek op weg naar ons nieuwe clubhuis!