Tegen WHC, de nummer 2. van de eerste klasse D., ging de wedstrijd op de Bosrand in de eerste helft gelijk op. Het leek door de weersomstandigheden soms een parodie op de klassieke film “Gejaagd door de wind” en daardoor ging er bij beide teams in de passing het nodige mis. WHC had iets meer aandelen in het spel, maar doelpogingen van Jelle Post Carlos en Lopes Macedo hadden niet het gewenste resultaat. Jos Hutten verscheen na een dieptepass van centrale verdediger Lars Scholten in de 10e minuut voor de doelman Jasper Kuiper, maar de WHC-keeper bracht even buiten het strafschopgebied koppend redding. In de 23ste minuut strafte Ernst-Jan Heideman bijna een inschattingsfout van de WHC-doelman bij de achterlijn af. Na een half uur spelen kwam Jos Hutten net niet goed uit bij een individuele actie en het daarop volgende schot van Robert Veld belandde in de handen van keeper Jasper Kuiper. In de 35ste minuut brak WHC gevaarlijk door op links, maar de scherpe voorzet werd door alles en iedereen gemist. Lars Scholten zette in de 42ste minuut een gevaarlijke actie op, maar Jos Hutten wist dat net niet tot een doelpunt te promoveren. Zo brak de rust van dit duel met veel evenwicht en weinig doelrijpe kansen aan met 0-1.
In de 49ste minuut moest Ernst-Jan Heideman eraf door een blessure en de rechter spits werd vervangen door Ramon de Jong. In de 52ste minuut kwamen de gasten uit het niets op een voorsprong. De bal werd vanaf links voor gekopt naar de geheel vrijstaande Jonathan van Marle, die wel raad wist met dit buitenkansje en koppend de 0-1 aantekende. In de 57ste minuut verliet Jelle Drees het veld en hij werd vervangen dor Ton Kunst. Deze diepgaande middenvelder van de Boys kon niet eerder dan in de tweede helft in actie komen door werkzaamheden elders. In de 63ste minuut werd de thuisploeg voor het initiatiefrijk veldspel beloond. De opkomende Lars Scholten zette met een sublieme steekpass Ton Kunst vrij voor keeper Jasper Kuiper, die kansloos was op de geplaatste inzet: 1-1. WHC moest steeds meer terug en beperkte zich in die fase tot snelle omschakelmomenten. Daarbij zag de Boys-verdediging met de attente doelman Tim Sickman er steeds goed uit. In de 74ste minuut schoot verdediger Vincent Oosterkamp van WHC na een vrije trap van Lars Scholten de bal bijna in eigen doel. Dezelfde vrije verdediger van de Boys was vervolgens dichtbij een doelpunt na een hard schot na terugleggen van Jos Hutten. De bal belandde net voor de Boys verkeerde kant van de paal.
Vroomshoopse Boys ontwikkelde een manmoedig slotoffensief en WHC moest steeds verder achteruit. Illustratief voor het spelbeeld waren de in totaal vijf gele kaarten, die de bekwaam leidende jonge arbiter Martijn Vos uit Warnsveld voor de bezoekers moest trekken. In de 92ste minuut knalde Ramon de Jong op de vuisten van de doelman van WHC. Robert Veld mocht in de 94ste minuut namens de Boys even buiten het strafschopgebied aanleggen voor een vrije trap, maar de bal smoorde in de muur van WHC-verdedigers. Toen iedereen zich min of meer verzoend had met een al gezien het spelbeeld over de gehele wedstrijd voor beide teams verdiend gelijk spel, kreeg de Boys alsnog het deksel op de neus. Invaller Ozhan Kardag mocht na een verre pass vanuit het achterveld op de rand van buitenspel doorgaan en kwam ook in oog met de uitlopende Boys-keeper Tim Sickman te staan. Tergend langzaal rolde de bal in de uiterste rechter hoek van het doel. Direct daarna floot arbiter Vos na 95 minuten af en had de Boys op uiterst schlemielige en ook onverdiende wijze nipt verloren van WHC.
Er was door de mannen van het trainersduo Eric van Zutphen en Arjan Paters weer met veel passie en strijdlust gespeeld en dan kun je de moegestreden thuisploeg niets kwalijk nemen. Op zaterdag 1 april wordt in Vriezenveen door Vroomshoopse Boys de Twenterand-derby tegen DETO gespeeld, dat 11de staat op de ranglijst. De naaste concurrenten KHC en FC Zutphen verloren ook. De Boys blijft daardoor op de voor rechtstreekse handhaving veilige tiende plaats staan van de eerste klasse D.
Tegen WHC werd door de Boys in de volgende opstelling gespeeld: doel; Tm Sickman; achter: Jordy Brinkman, Andjin van Veen. Lars Scholten en Robin Drenthen; midden: Harold Kivits, Jelle Drees (57: Ton Kunst) en Leon Dogger voor: Ernst-Jan Heideman (49: Ramon de jong), Jos Hutten en Robert Veld.
Vroomshoopse Boys 2 wist in de eerste klasse thuis niet te scoren tegen Be Quick’28 uit Zwolle en de wedstrijd eindigde in 0-0. Vroomshoopse Boys J019 1 kon het in de eerste klasse niet bolwerken in de topper tegen Den Ham J019 1 en verloor met 3-1 uit op de Rohorst.

//gallery.vvvroomshoopseboys.nl/#!album-213