Op sportcomplex De Bosrand nam Vroomshoopse Boys het op tegen ASC’62 uit Dalfsen, dat in de onderste regionen van de ranglijst bivakkeert. De thuisploeg trad aan zonder de selectiespelers Jordy Harms, Jesper Derks en Ton Kunst, die nog geblesseerd zijn. In de beginfase gaven de om elke bal strijdende gasten onmiddellijk hun visitekaartje af. Chiel Pasman ontsnapte aan de aandacht van de Boys-defensie en vond Boys-keeper René Kok op zijn weg. Dezelfde speler bediende niet veel later vanaf rechts de geheel vrij staande spits Mees Bartels, die nipt naast schoot.

In de 11e minuut werd de solerende Ernst van Zanten van ASC’62 een vrije doortocht geboden en via een Boys-verdediger vloog de bal met een vreemde carambole in de linker kruising: 0-1. In de 26ste minuut raakte bij de thuisploeg linker verdediger Simon Kempers geblesseerd en hij werd vervangen door Patrick Drenthen. De spelers van Vroomshoopse Boys toonden weliswaar hun goede wil, maar de duelkracht en het combinatievermogen, normaal toch een handelsmerk van de blauw-gele formatie, waren niet of nauwelijks te ontdekken. Daardoor bleven de gasten uit Dalfsen relatief makkelijk overeind.

In de 37ste minuut legde centrale verdediger Rutger Schrijver de bal vanaf de achterlijn terug op middenvelder Jos Hutten, die echter naast de voor de Boys verkeerde kant van de linker paal schoot. Het laatste wapenfeit van de Boys in deze vlakke eerste helft was een hard en vliegend schot van rechter spits Ruben Smedema, die over ging.

In de tweede helft ging de Boys direct in de aanval. Linker aanvaller Juliën Derks, van wie het meeste gevaar uitging, zette voor en Ruben Smedema kopte binnen. Volgens de goed leidende arbiter Rik Steen uit Wierden had hij daarbij evenwel ASC-keeper Thom Scherpenkate onreglementair gehinderd,zodat dit feest voor de thuisploeg niet doorging. In de 55steminuut werd Juliën Derks door Ruben Smedema in stelling gebracht, maar zijn harde schot met links ging net langs de rechterpaal. Het stug verdedigende ASC’62 zocht Aanvallende mogelijkheden met snelle omschakelmomenten, maar de Boys-verdediging stond zijn mannetje.

In de 80ste minuut wisselde hoofdtrainer Jan-Peter Jonkman drie keer. Patrick Drenthen, Robert Veld en Ruben Smedema werden vervangen door Thomas Kleinjan, Sten Runhart en Levi Aitink. Het slotoffensief van de thuisploeg leverde nog twee doelrijpe kansen op. In de 81ste minuut kon Jos Hutten een mooie schietkans van dichtbij niet verzilveren. In de 84steminuut wist Levi Aitink een fraaie aangesneden voorzet vanaf recht van Sil Derks koppend net niet in een doelpunt om te zetten.

Op het donker en koud De Bosrand viel daarna na ruim 90 minuten letterlijk het licht uit voor de Boys met een teleurstellende 1-0 nederlaag. Het is nu zaak om veertien dagen lang de wonden te likken en dan uit een ander vaatje te tappen in de uitwedstrijd tegen hekkensluiter Be Quick Zutphen. De Boys vindt zich nu terug op de 7e plaats in de middenmoot van de tweede klasse H. van het district Oost.

Tegen ASC’62 werd in de volgende opstelling gespeeld: doel: René Kok; achter: Robin Drenthen, Rutger Schrijver, Robert Veld (80: Thomas Kleinjan) en Simon Kempers (26: Patrick Drenten, 80: Sten Runhart); midden: Tom Pierik, Léon Dogger en Jos Hutten; voor: Ruben Smedema (80: Levi Aitink), Sil Derks en Juliën Derks.

Het tweede elftal van de Boys behaalde thuis in de eerste klasse een zeer welkome 2-0 overwinning op De Bosrand tegen naaste concurrent Berkum 3.  Hoofdklasser Vroomshoopse Boys JO19-1 strijdt mee om de koppositie en bond nu thuis SSA DVC Dedemsvaart JO19-1 met 4-0 aan de zegekar.

Het beloftenteam van de Boys startte de voorronde van het Beltona-toernooi in Geesteren met een 3-3 gelijkspel tegen de leeftijdsgenoten van Stevo. Op  dinsdagavond 23 november aanstaande wordt de voorronde vervolgd met een thuiswedstrijd tegen de beloften van HHC Hardenberg.