Onvergetelijke familiedag van Vroomshoopse Boys

De activiteitencommissie van Vroomshoopse Boys had op zaterdag 1 juni groots uitgepakt met de jaarlijkse familiedag voor leden, sponsoren en supporters. De familiedag had deze keer een speciaal tintje vanwege het 80-jarig bestaan van de Vroomshoopse voetbalvereniging, die momenteel ruim 900 leden telt. De parkeerplaats was aan de westkant herschapen in het ‘strand van de Bosrand’. Letterlijk gold daar ‘Zand erover’. Op die bijzondere ondergrond leefde de jeugd van de Boys zich volop uit met mooie partijtjes, waarbij het voetbalplezier voorop stond.

Door de KNVB geregistreerde kampioensteams van Vroomshoopse Boys van het afgelopen seizoen werden tijdens de familiedag gehuldigd. Daarbij ging het om JO11-3, JO11-2, JO11-1, MO17-1 en JO19-1. De gebruikelijke medailles en de kampioensschaal ontbraken niet. Ook werd het opnieuw winnen van de Twenterand-cup door de selectieteams van de jeugd van Vroomshoopse Boys van vorige week gememoreerd. Al meer dan 30 keer organiseerde het vindingrijke en actieve Boys-lid Erik Heideman een fietspuzzeltocht. Ook deze keer was er weer door hem een mooie tocht uitgezet met de nodige hersenkrakers, waarvan de pakweg 40 deelnemers, zowel jong als oud, volop genoten. De eerste prijs werd gewonnen door de familie Mazenier.

De presentatie van de sportkleding voor de komende seizoenen werd verbaal begeleid door Jannette Heideman, lid van de sponsorcommissie van Vroomshoopse Boys. Op de catwalk paradeerden de Boys-leden Niels Pierik, Mees Meijerink, Robert Vos, Mats Kamphuis en Noud Kamermans als ware modellen. De nieuwe kledinglijn met een mooi design is ontworpen door de Boys-leden Jan Willem Drees en Mirjam Veneman in samenspraak met Anneke Schrijver en Jannette Heideman. De outfits werden met veel enthousiasme ontvangen. De keepers- en spelersshirts, de trainingssetjes, de winterjassen voor de trainers, leiders, scouts, veldploeg en kaderleden vonden een goed en warm onthaal. Dat gold ook voor de presentatiekleding, inloopshirts, speciale kleding voor de F-league, zomerjassen, reserveshirts en scheidsrechters tenues.

Na dit feestelijk moment kwam het hoogtepunt van de familiedag: de symbolische eerste steenlegging van het nieuwe clubhuis. Velen gingen daarvoor naar het hoofdveld van De Bosrand, waarbij de inmiddels van de nacompetitiewedstrijd uit Hulsen teruggekeerde A-selectie en de Boys-supporters. Boys-voorman Edward Olthof gaf aan dat het toekomstbestendige clubhuis van idee, naar plan en vervolgens in de uitvoering is gegaan, dat met behulp van ontzettend veel vrijwilligers. Die zijn nog steeds hard nodig in de volgende fase van de nieuwbouw en voorzitter Edward Olthof deed daartoe een oproep.

Een kritische noot van de Boys-voorman was er richting de gemeente Twenterand. De op zich positieve gesprekken met de gemeente hebben geen passend vervolg gekregen wat de financiële ondersteuning in de vorm van subsidies betreft. Dat is teleurstellend te noemen. Voorzitter Olthof sloot positief af. Wat het dorp Vroomshoop en de club Vroomshoopse Boys uniek maken is de strijdvaardigheid om het gestelde doel te bereiken, aldus de Boys-preses. De planning is dat over enkele weken de verdiepingsvloer van het clubhuis gerealiseerd is en dat het dak er nog voor de aanstaande bouwvak opgaat.

Erelid van Vroomshoopse Boys en coördinator/lid van de veldploeg Stef van Laar legde daarna onder ovationeel applaus de eerste steen in de toekomstige spelerstunnel, die onder de zittribune verrijst. Dit betekende een echte mijlpaal in de 80-jarige geschiedenis van Vroomshoopse Boys.

Namens haar vader bedankte Hellen van Laar de Boys, die ze omschreef als een warme club, waar vriendschappen en saamhorigheid er echt toe doen. De Boys is meer dan voetbal alleen, zo concludeerde Hellen van Laar. Dat bleek ook uit de druk bezochte laatste ‘derde helft’ van het veelbewogen seizoen 2023-2024, die gepaard ging met een BBQ, drankjes en gezelligheid.