Om de jongens zoveel mogelijk aan het grote veld en elkaar te laten wennen hebben we een aantal oefenwedstrijden tussen de bekerwedstrijden door gepland. Vandaag was het AVC Heracles JO13-1 dat bij ons op bezoek kwam. AVC Heracles komt uit in de eerste klasse maar zit dit jaar in een andere richting gedeeld. Hierdoor komen we ze in de competitie niet meer tegen. Wat we weten van AVC is dat ze vaak fysiek spel op de mat kunnen leggen en voetballend aardig mee kunnen komen maar vooral vanuit hun kracht spelen.

We trapten vandaag af met de volgende opstelling; 1. Daan, 2. Levi, 3. Arjen, 4. Duncan, 5. Chris, 6. Rick, 7. Nelson, 8. Niek, 9. Hugo, 10. Jordi (c), 11. Sem. 12. Julian en 14. Stef begonnen aan de kant.

We begonnen goed aan de wedstrijd en lieten de bal lekker rond gaan. Voetballen was vandaag belangrijk en we probeerden vandaag voor het eerst een nieuwe tactiek uit. Al in de 3e minuut was het raak, Sem werd de diepte ingestuurd en gaf de bal voor, Hugo die goed voor zijn directe tegenstander was gekomen schoot de bal met buitenkant rechts over de keeper en zette zo de 1-0 op het scorebord. We gingen onverstoord door, AVC probeerde ons met hun fysieke verdediging wel onder druk te houden en wonnen ook redelijk vaak de individuele duels maar bij ons doel kwamen ze niet in de buurt doordat het achterin maar ook op het middenveld erg goed stond. In de 11 minuut kregen we een corner, Nelson gaf hem voor en Levi kopte de bal “ala Bep Bakhuys” tegen de touwen en scoorde de 2-0. Vlak hierna reageerde Hugo op een te korte terugspeelbal en kwam oog in oog met de keeper, Hugo miste. In de 22e minuut was het wel weer raak Nelson reageerde erg goed op een afgeketst schot van Sem en liet het net voor de 3e keer bollen. Hoewel we nog zoekende waren naar hoe we precies moesten staan in onze organisatie om zodoende het speelveld groot te houden speelden we bij vlagen erg goed. In de 23 minuut scoorde Niek de 4-0 op aangeven van Nelson. Dit was ook meteen de ruststand.

In de rust gaven we aan dat vooral de organisatie belangrijk was en dat we niet allemaal richting de bal moesten kruipen. Het speelveld moest groot zijn en de bal moest het werk doen zodat we snel van kant konden veranderen.

AVC kwam duidelijk gemotiveerd uit de kleedkamer en legde in de tweede helft veel fysiek spel op de mat. We hadden hier duidelijk moeite mee en inplaats van onze sterkte te gebruiken namelijk het laten gaan van de bal en veel beweging zonder bal gingen we lange ballen spelen en vergaten we de beweging zonder bal. Dit was jammer want we hadden nu juist de wedstrijd uit moeten spelen en misschien wel uit moeten lopen naar 5,6,7-0. Het tegenovergestelde kwam uit en we kwamen lichtelijk onder druk. Ik zeg hierbij lichtelijk omdat we achterin nog vrij goed stonden maar dat we niet meer het spel maakten en AVC de partij was die de meeste aanvallen opzette. We reageerden goed hierop en wanneer het achterin niet tegen gehouden kon worden hebben we natuurlijk altijd nog Daan die twee keer op eigen houtje de 0 voor zichzelf en het team hield door de aanvallers van ATC niet te laten scoren maar de bal tegen te houden. Echt grote kansen kwamen er verder niet meer ook niet van onze kans en de wedstrijd brandde uit als een kaars. Lichtelijk teleurgesteld stapten we van het veld omdat we het de tweede helft niet konden maken, maar waar praten we over want hebben gewoon 4 keer gescoord en de 0 gehouden wat wil je nog meer?

Zaterdag spelen we tegen Enter JO13-1 thuis op de Bosrand. We trappen af om 09:30 en gaan proberen onze koppositie te behouden in de beker poule. Iedereen bedankt voor de support vanavond en tot zaterdag!