Vier dagen en drie nachten zaten vier DJ’s en hun drie sidekicks vrijwillig opgesloten in de glazen kantine van Vroomshoopse Boys. Op vrijdagavond 30 december kwamen de DJ’s Jan-Willem Drees, Bastiaan Dubbink, Jeffrey Laarman en  André de Raaf en hun sidekicks Jeroen Bos, Tom Olthof en Stefan Zandbergen onder groot gejuich weer vrij. Boys-voorzitter Edward Olthof hergaf de jonge en energieke kanjers hun vrijheid. Een erehaag, vuurwerk op het hoofdvelden een huldiging op het podium in de bomvolle kantine ’t Flierhuus ontbraken niet.

Boys-voorman Olthof gaf aan dat dit Vroomshoopse Boys en eigenlijk heel Vroomshoop op zijn best was. Maandenlangeminutieuze voorbereidingen van een speciale glazen kantine-commissie werden bekroond met een waanzinnige actieweek. Achter de schermen en ook achter de bar van de kantine kwamen vele vrijwilligers dag en nacht in actie voor het goede doel: de realisatie van een nieuwe clubhuis op De Bosrand.

De laatste activiteiten, te weten een piratenavond en een kinderbingo, werden ook weer druk bezocht. Vele gedoneerde plaatjes werden gedurende de actieweek aangevraagd en door de DJ’s gedraaid. De live uitzendingen op de website van Vroomshoopse Boys en op Delta FM werden massaalgevolgd. Het swingende eindfeest werd opgeluisterd met live optredens van meerdere artiesten en enkele veilingen, die veel geld in het laatje brachten. De erkende Vroomshoopse veilingmeester Dennis Jongeneel klopte welgemoed menige Euro uit de zak van de bezoekers.

Toen het moment suprême van de bekendmaking van het eindbedrag van de glazen kantine-actie  naderde, liep de spanning onmiskenbaar op. Penningmeester Robert Veld mocht tegen middernacht het verlossende woord spreken en het eindbedrag laten zien. Het noemen van het waanzinnige eindbedrag van € 40.485,03 leidde tot euforische taferelen. Er werd massaal gejuicht en gedanst op het podium en de bijna 50 jaar oude kantine schudde even op z’n grondvesten.

Met name de jeugd van Vroomshoopse Boys gaf zo een enorme boost aan de financiële acties voor het nieuwe clubhuis van de voetbalvereniging. Ook werd een helder signaal afgegeven: dat clubhuis op De Bosrand gaat er komen.