Op woensdagavond 29 maart j.l. werden wij als bestuur van Vroomshoopse Boys onaangenaam verrast door de mededeling van RKSV Sportlust, medegebruiker van het sportcomplex De Bosrand in Vroomshoop.

Aangegeven werd door het Sportlust bestuur, dat het eerste elftal van die vereniging al ingaande het nieuwe voetbalseizoen 2023-2024 van de zondag- naar de zaterdagcompetitie gaat.

Het sportcomplex De Bosrand is sinds de komst in augustus 1976 verdeeld over een zaterdagvereniging ( Vroomshoopse Boys) en een zondagvereniging (Sportlust). Vroomshoopse Boys is een vereniging met groei en bloei met ruim 900 leden.

Op de zaterdagen en ook tijdens de trainingsavonden kan onze vereniging zich met heel veel moeite ternauwernood redden met de huidige accommodatie en de bijbehorende faciliteiten.

Het bestuur van Vroomshoopse Boys is unaniem van mening dat een overstap van Sportlust van het zondagvoetbal naar het zaterdagvoetbal niet mogelijk is. Wij verlenen dan ook als bestuur Vroomshoopse Boys geen medewerking aan bovenvermelde plannen van Sportlust.

Namens het bestuur van Vroomshoopse Boys.

Edward Olthof, voorzitter.
Harald Dubbink, secretaris.