Overtuigend Vroomshoopse Boys laat SV Gramsbergen kansloos

Op het sportpark ’t Hoge Holt in Gramsbergen speelde Vroomshoopse Boys tegen de plaatselijke voetbaltrots.  Het hoofdveld met natuurgras was volgens de consul niet bespeelbaar en daarom werd uitgeweken naar het kunstgras. Vorige seizoen had SV Gramsbergen de Boys twee keer verslagen. Daartegenover stond de 3-1 bekerwinst aan het begin van dit seizoen voor de blauw-gele formatie van hoofdtrainer Robert Bosma. De statistieken van de duels tussen beide teams in Gramsbergen spraken duidelijk in het voordeel van Vroomshoopse Boys. Van de laatste 7 ontmoetingen  won de Boys vier keer en werd er één keer gelijk gespeeld met een doelsaldo van 7-13.

De jongste aflevering van nummers 7. en 2. van de eerste klasse I. begon met een spervuur aan aanvallen van de Boys. Achter elkaar kregen Tom Pierik met een kopbal, Léon Dogger met een vrije trap en Ramon de Jong met een schot mooie kansen. Keeper Jur Kosters van SV Gramsbergen had er de handen vol aan, maar stond zijn mannetje. Na deze opwindende openingsminuten behielden de bezoekers een duidelijk veldoverwicht, waarbij de bal soepel van voet naar voet ging. Vooralsnog hield de thuisploeg stand, maar kon er nauwelijks uitkomen.

Na een half uur spelen werd de dominantie van de Boys beloond. Op rechts kwam Sil Derks weer eens door en zijn pasklare voorzet werd onberispelijk in de linker hoek geschoten door Ramon de Jong: 0-1. In de 34ste minuut kroop SV Gramsbergen eindelijk uit z’n schulp met een schaarse tegenstoot en dat werd bijna beloond. Een keihard schot van Evert-Jan Zweers trof de lat boven Boys-doelman Chiel Sickman.

SV Gramsbergen zag in de eerste helft sterkhouders Ruben Meijerink en Roy Seinen met blessures afhaken. Met 0-1 werd gerust met een terechte voorsprong voor de Boys. Na de thee kwam een wat fellere thuisploeg wat beter in de wedstrijd, maar het geconcentreerd spelende Vroomshoopse Boys gaf zo goed als niets weg. De grootste kansen waren nog steeds voor de bezoekers. In de 63ste minuut vonden Jesper Derks en Sil Derks elkaar op rechts met een vlotte combinatie. Opnieuw Ramon de Jong rondde de fraaie aanval met een prima volley af: 0-2. Direct daarop werd de doelpuntenmaker gewisseld voor de jonge aanvaller Nelson Runhart.

In de 74ste minuut had SV Gramsbergen een gevaarlijk omschakelmoment, maar Boys-keeper Chiel Sickman reageerde uiterst attent door snel uit z’n doel te komen. In de slotfase controleerde Vroomshoopse Boys de wedstrijd en kwam de ploeg via Mats Scholten, Simon Kempers en Juliën Derks nog tot doelrijpe kansen. In de 82ste minuut werd Mats Scholten vervangen door Levi Aitink. Gedoelpunt werd er niet meer, zodat met de eindstand van 0-2 werd afgefloten door de goed leidende arbiter Wieger Braaksma.

Deze overtuigende overwinning was een goede reactie op de onfortuinlijke thuisnederlaag een week daarvoor tegen SV Nieuwleusen. De Boys is nog steeds volop in de titelrace verwikkeld en blijft ook kansrijk in de strijd om de tweede periodetitel. Zaterdag wordt er uit gespeeld bij PH Almelo.

In Gramsbergen werd door de Boys in de volgende opstelling gespeeld: doel: Chiel Sickman; achter: Jesper Derks, Lars Scholten, Robert Veld en Simon Kempers; midden; Tom Pierik, Léon Dogger en Mats Scholten (82: Levi Aitink); voor: Sil Derks, Ramon de Jong (63: Nelson Runhart) en Juliën Derks.

Vroomshoopse Boys 2 had bepaald zijn dag niet en verloor uit bij SV Losser 2 met 7-0. Daardoor maakt het team van trainer Alexander Fokkert even een pas op de plaats in de subtop van de eerste klasse. Vrouwen 1 van Vroomshoopse Boys kwam net tekort tegen Vrouwen 1 van MVV’69 uit Marle. Op de Bosrand werd de eindstand 2-3. Vroomshoopse Boys JO19-1 oefende tegen Hulzense Boys JO19-1, waarbij de eindstand 2-2 werd.