Op sportpark De Bosrand waren zo’n 750 toeschouwers getuige van de rasechte derby Vroomshoopse Boys tegen vv Den Ham. Vanaf het beginsignaal van de bekwam leidende scheidsrechter Peter Hulsmeijers uit Oldenzaal was het de thuisploeg die de toon aangaf. Er werd hoog druk gezet en veel initiatief getoond door de mannen van hoofdtrainer Jan-Peter Jonkman en trainer Henk Harmens. Al in de 9e minuut kreeg Juliën Derks na goed voorbereidend werk van Tom Pierik een goede kans, maar de bal werd over geschoten. De gasten probeerden met een defensieve speelwijze tot snelle omschakelmomenten te komen, maar daar kwam niets van terecht. Dat had ook alles te maken met de  ijzersterkte Boys-defensie, die niets weggaf. Het was Vroomshoopse Boys, dat vrijwel altijd de tweede bal veroverde en waar dat kon de aanval koos. In de 23e minuut had die speelwijze succes. Ramon de Jong werd vrijgespeeld aan de linkerkant en metzijn panklare voorzet wist Juliën Derks wel raad. Keeper Jeffrey Ekkel had geen schijn van kans op de geplaatste inzet van dichtbij: 1-0. Na die openingstreffer bleef de Boys domineren  en er kwamen meer kansen. Jos Hutten en Jordy Harms wisten die evenwel niet te verzilveren, zodat met 1-0 werd gerust.

Na de thee was het de Boys, die direct weer ten aanval trok. In de 52ste minuut kwam Ramon de Jong goed door op rechts, maar de vrijstaande Jos Hutten liet de bal van zijn voeten springen, zodat keeper Jeffrey Ekkel kon redden. vv Den Ham trachtte de bakens te verzetten, maar stuitte steeds op de onverzettelijkheid van de thuisploeg. Den Ham/aanvaller Kevin Ruiterkamp stichtte nog het meeste gevaar, maar tot doelrijpe kansen kwam het niet voor de gasten. Hoe anders was dit bij de thuisploeg, die via Jos Hutten. Ton Pierik en Jordy Harms dichtbij de bevrijdende 2-0 was. In alle gevallen bleek doelman Jeffrey Ekkel een betrouwbare sluitpost, dieniet van wijken wist.  In de 73ste minuut viel de op dat moment volkomen verdiende tweede treffer voor de thuisploeg. Middenvelder Tom Pierik bediende centrumspits Jordy Harms en tegen diens geplaatste inzet was keeper Jeffrey Ekkel kansloos: 2-0. vv Den Ham probeerde met de moed der wanhoop en met enkele aanvallende wissels het tij te keren, maar creëerde geen enkele doelrijpe kans.  Boys-keeper René Kok greep ook steeds weer overtuigend in, als er gevaar dreigde. De gedreven spelende thuisploeg won praktisch elk persoonlijk duel en was nog dichtbij de 3-0 door kansen van Ramon de Jong, Jordy Harms en Jos Hutten.

Zo won de Boys zeer overtuigend met 2-0 van voetbalbuur vv Den Ham en nam daarmee revanche voor twee achtereenvolgende thuisnederlagen gedurende de laatste seizoenen. In feite was deze derby een soort kopie van het eerdere treffen in Den Ham, toen een scherper Vroomshoopse Boys ook verdiend met 2-0 won. Door deze overwinning is Vroomshoopse Boys nu opgeklommen naar de derde plaats in de tweede klasse H. In de strijd om de tweede periodetitel is de Boys kansrijk en bezet samen met WVF, dat al een periodetitel in bezit heeft, de eerste plaats, Op zaterdag 7 maart wordt de competitiedoor Vroomshoopse Boys hervat met een uitwedstrijd tegen PH Almelo, tevens de laatste wedstrijd in de tweede periode.

Tegen vv Den Ham werd in de volgende opstelling gespeeld: doel: René Kok;  achter; Jesper Derks, Rutger Schrijver, Robert Veld en Robin Drenthen; midden: Leon Dogger, Tom Pierik en Jos Hutten;  voor: Ramon de Jong, Jordy Harms en Juliën  Derks.

Vroomshoopse Boys 2 won thuis met 2-0 van Sparta Enschede 2 en is nu samen met WHC 2 medekoploper in de eerste klasse. Vroomshoopse Boys 3 won eveneens op de Bosrand gedecideerd van Bruchterveld 2 met 6-2. Bij de jeugd verloor hoofdklasser Vroomshoopse Boys JO19-1 op dinsdagavond 11 februari uit nipt met 1-0 van Twello JO19-1. Vroomshoopse Boys JO15-1 speelde uit in Enschede met 5-5 gelijk tegen medekoploper Vogido JO15-1. Vroomshoopse Boys JO13-1 won in de promotiecompetitie knap thuis met 3-2 van HSC’21-Buurse JO13-1.