Zaterdag 20 augustus speelde de Vroomshoopse Boys zijn eerste bekerwedstrijd tegen Germanicus uit Coevorden. Om 17.00 uur werd er afgetrapt op sportpark “De Pampert” onder leiding van scheidsrechter Gerbrandy, die een uitstekende wedstrijd floot.

De Boys begon sterk en zette de tegenstander meteen onder druk. Dit leidde in de 2e minuut al tot een fout in de verdediging van Germanicus waardoor Jos Hutten de bal veroverde en Ton Kunst in staat stelde de 0-1 te scoren.

De Boys bleef de bovenliggende partij hetgeen in de 14e minuut al de 0-2 op leverde. Een goed opgezette aanval via Robert Veld bracht de bal bij Leon Dogger die de bal via een prachtig een/tweetje terug kreeg van Jos Hutten en scoorde.

De gehele 1e helft bleef de Boys de beter voetballende ploeg op een moeilijk bespeelbaar veld.

Germanicus, afgelopen seizoen gedegradeerd uit de zondag 1e klasse noord, liet weinig zien.

In de 2e helft begon Germanicus wat meer aan te dringen zonder echt gevaarlijk te worden. De betere kansen waren voor de Boys. Ramon de Jong knalde direct na rust al op de binnenkant paal. Direct daarop nog een grote kans voor de Boys doch deze werd slecht afgewerkt. Germanicus leek wat beter in de wedstrijd te komen hetgeen in de 66e minuut leidde tot een grote kans, doch de Boys verdediging bracht redding op de doellijn.

In de 78e minuut werd het toch 0-3 door Lars Scholten die een mooie aanval goed benutte.

Een verdiende overwinning voor de Vrh. Boys die bij vlagen goed voetbal liet zien.

De Vrh. Boys begon met de volgende spelers aan de wedstrijd: Tim Sickman, Andjin van Veen, Rikkert Vliek, Ernst Jan Heideman, Lars Scholten, Leon Dogger, Ton Kunst, Jordy Brinkman, Jos Hutten, Robin Drenthen en Robert Veld. In de 2e helft namen Tom Staarman, Rutger Schrijver en Ramon de Jong de plaasten in van Jordy Brinkman, Rikkert Vliek en Ernst Jan Heideman.

Dinsdag 23 augustus a.s. staat de volgende bekerwedstrijd op het programma, thuis tegen de zondag 1e klasser vv Emmen om 18.45 uur op sportpark de Bosrand te Vroomshoop.

Zaterdag 27 augustus a.s. de laatste poule wedstrijd in de beker, eveneens thuis tegen de zaterdag 2e klasser Gramsbergen.