Er waren deze dinsdagavond veel Vroomshoopse supporters meegekomen naar Vriezenveen om daar te gaan kijken naar de eventuele kampioenswedstrijd van JO15-1. Wij staan bovenaan in deze klasse maar Deto staat op een derde plek en heeft vanwege een inhaalwedstrijd tegen nummer 2 Gramsbergen dus ook nog kans. Vanwege de hevige regenval werd er op het laatst besloten dat we naar het kunstgras zouden gaan.

Vanaf het begin van de wedstrijd was duidelijk waarvoor wij hier waren gekomen. En dat was de volle winst. Deto werd direct opgejaagd wat al een paar kansen opleverde. Na circa 10 minuten gaf Pim een strakke pass vanuit achteruit op Tigo N. die de bal in 1 keer meenam en de 0 -1 binnenschoot. Daarna bleven wij de betere partij. De duels werden eigenlijk overal op het veld gewonnen en er werd goed gecombineerd. Uit een lange bal kwam nu Deon vrij van zijn rood zwarte verdediger en hij schoot de bal over de keeper waardoor we op een 0 – 2 voorsprong kwamen. Ondertussen bleef de druk op het Vriezenveense doel aanhouden. Het was Pim die na goed jaagwerk de verdediging tot een fout dwong en de 0 – 3 zelfs binnen wist te werken. Vlak voor rust kwam Deto er nog wel goed uit met een grote kans. Keeper Tristan wist echter de nul te houden met een prima redding.

De tweede helft was er meer druk vanaf Deto kant. Tristan moet enkele keren handelend optreden en we moeten even de zeilen bijzetten. Na deze stormachtige beginfase komen we weer in wat beter in de wedstrijd. De duels worden weer wat meer gewonnen en we beginnen weer beter te combineren. Na een scherp duel waar Deon wat te laat lijkt trekt de scheidsrechter rood voor hem waardoor we helaas met een man minder verder moeten. Na een corner komt Deto hiernaar op 1 – 3. Daarna wordt het weer opgepakt en komen we ondanks de man minder wat beter in de wedstrijd. Vinz kan op een gegeven moment alleen richting de Vriezenveense keeper. Deze tikt de bal buiten de zestien met zijn hand weg maar Vinz kan toch scoren. Tot ieders verbazing kiest de scheidsrechter niet voor voordeel maar keurt hij de goal af en geeft hij de keeper een rode kaart en ons een vrije trap. Toen enkele minuten daarna een penalty gegeven werd aan DETO terwijl er eigenlijk geen contact was in onze zestienmeter werd het enkele jongens in het veld helaas wat teveel en kreeg men moeite zich in te houden. Gelukkig wist Tristan ons te redden met een redding op de penalty waardoor het 1 – 3 bleef. Met nog enkele minuten op de klok volgden er nog wat flinke duels om de bal. Toen de scheidsrechter daarna floot dacht men dat dit voor het einde van de wedstrijd was. Het bleek dat de scheidsrechter echter floot om te staken omdat er iets geroepen zou zijn vanaf de kant. Door dit vervelende einde van de wedstrijd zijn de verdiende drie punten en een eventueel kampioenschap dus nog niet bijgeschreven en is het afwachten wat de KNVB hier mee doet. Een compliment aan het elftal en begeleiding voor de goede wedstrijd die hier vandaag gespeeld is en dat men verder rustig is gebleven.