Prachtige doelpunten helpen Boys 2 aan 2e plaats

Na ons vorige week definitief geplaatst te hebben voor de nacompetitie, stond vandaag de thuiswedstrijd tegen Hatto Heim op het programma. Uit speelden we 3-3, dus er viel nog wat recht te zetten. Daarnaast keken we met een schuin oog nog naar de 2e plaats (1 punt achterstand op Go Ahead Kampen), omdat we in dit geval in de 1e ronde van de nacompetitie thuis mogen aantreden. Ten opzichte van vorige week was Ruben bij het 1e en Justin later ivm werk. Gelukkig mocht Andjin weer minuten maken na lang blessureleed en was Tony terug van vakantie. Daarnaast sloot Markus voorafgaand aan de wedstrijd van het 3e bij ons aan. We startten bijna in dezelfde formatie als vorige week. Tony nam de plek van Ruben als linksback in en Andjin speelde centraal achterin, waardoor Jan-Willem rechtsback werd.

Onze start was zoals vaker matig en na 2,5 minuut stonden we 0-1 achter. De voorzet van rechts kon te makkelijk worden gegeven en daarna mochten de Hattemse aanvallers 2 keer ongehinderd aanleggen. De eerste inzet stuitte op de lat, de tweede was raak. Hierna begonnen we iets beter te voetballen en kwam er vooral een beetje meer beleving in. Helaas viel Chris al snel geblesseerd uit, Niek was zijn vervanger en zijn eerste balcontact was een aardige schietkans, maar de bal ging over. Hierna was Tim heel dicht bij de gelijkmaker, maar zijn schot raakte de lat en de paal en verdween uit het doel. Het was zeker niet onze beste wedstrijd, maar we hadden, buiten enkele kleine plaagstootjes van Hatto Heim om, wel de controle. De 1-1 viel dan ook alsnog toen Tim de bal, na een goede individuele actie, knap binnenschoot. Na een half uur kwamen we op voorsprong toen Marcel de bal werkelijk weergaloos over de keeper in de verre hoek stiftte en voor rust werd het ook nog 3-1 na een heerlijke aanval via Bart-Jan en Marcel die door Niek vakkundig werd afgerond.

In de rust afgesproken dat we zouden proberen een goede uitslag neer te zetten. Dat is redelijk gelukt, maar verder was de tweede helft er eentje om gauw te vergeten. Binnen 10 minuten werd het nog wel 4-1 toen Marcel na een uitstekende combinatie met Tim heerlijk afrondde. Daarna zakte de wedstrijd naar een bedenkelijk niveau. Via Niek en Tim werden we nog enkele keren dreigend, maar echte kansen kwamen er ook niet, mede doordat we regelmatig onreglementair gestuit werden en hier niet tegen werd opgetreden. Na een uur kwamen Justin en Markus in de ploeg voor Jan-Willem (aansluiten bij het 1e) en Andjin (eerste speelminuten na lange blessure). Hierdoor ging Danny centraal achterin spelen. Bart-Jan en Marcel liepen nog tegen een gele kaart aan en vlak voor tijd bepaalde Hatto Heim de eindstand op 4-2.

De tweede helft zorgde niet voor grote tevredenheid, maar toen na afloop bleek dat nummer 2 Go Ahead Kampen had verloren, was er zeker wel sprake van tevredenheid. Als we erin slagen zaterdag uit bij WVF die 2e plaats vast te houden, dan spelen we op 2 juni thuis in de 1e ronde van de nacompetitie. Dan moeten we wel hopen dat er wat spelers terugkomen van blessures, want met alle blessures en schorsingen bij het 1e en 2e wordt het steeds lastiger. Eerst donderdag weer trainen en dan zal er ook zaterdag weer een representatief elftal staan.