Tijdens deze zonnige zaterdagmorgen mocht het nieuwe JO15-1 op de bosrand de eerste bekerwedstrijd van het seizoen spelen tegen TVC Tubbergen JO15-1. JO15-1 staat dit seizoen onder leiding van trainer Tobias Kempers die wordt geassisteerd door Rene Netters en Ruben Smedema. Na een prima 2 -2 gelijkspel tijdens de laatste oefenwedstrijd uit bij Stevo JO15-1 was het dus vandaag voor het eerst voor de echte punten.

Het begin van de westrijd begon goed want spits Tom had er al snel zijn eerste goal inliggen 1 – 0. Het team had er zin aan en ging de duels overtuigend aan en hield met goede combinaties druk op de Tubbergse verdediging. De 2 – 0 volgde na een mooie actie van Tijn die de keeper omspeelde en de bal in het doel schoof. Toch bleef het opletten want TVC was met zijn behendige spitsen ook gevaarlijk. Uit een kluts situatie schoof de linker spits van TVC de bal onhoudbaar voor keeper Ryan via de paal binnen waardoor er 1 – 2 op het bord kwam. De reactie was echter prima van het team want de gashendel ging weer vol open richting het Tubbergse doel. Na een mooie actie in de zestienmeter kwam Tigo vrij en hij schoot de bal in de verre hoek waardoor we op een 3 – 1 voorsprong kwamen. Toen we voor de rust op 4 – 1 kwamen door een corner die door Tijn werd binnengewerkt leek het allemaal erg goed te gaan. In het achterhoofd houdende dat we in het verleden veel problemen hebben gehad tegen dit team van TVC was dit natuurlijk een prima prestatie.

De tweede helft leek het op dezelfde manier door te gaan want Tijn schoot een vrije trap van rand zestien onhoudbaar voor de keeper binnen waardoor we op 5 – 1 kwamen. Daarna was het toch TVC die de wedstrijd wat overnam. Wij kregen het wat lastiger en laatste man Guus moest behoorlijk wat gaatjes dichtlopen achterin. Nadat Ryan knap een van richting veranderde harde vrije trap uit het doel ronselde was het toch TVC die scoorde en op 5 – 2 kwam. Toen het even later ook nog 5 – 3 werd leek het eventjes de verkeerde kant op te gaan. Gelukkig werden vanaf dat moment weer de mouwen opgestroopt zodat de wedstrijd weer in evenwicht kwam. 5 – 3 was ook de eindstand zodat er een prima overwinning is behaald vandaag.