TWENTERAND – Om het geld voor een gloednieuw clubgebouw bijeen te krijgen, bewandelt voetbalvereniging Vroomshoopse Boys verschillende paden. Naast contributieverhoging, een lening van een half miljoen en diverse acties, levert ook de privatisering van het kleedkamergebouw geld op. Daarbij gaat het om bijna drie ton. De formele bekrachtiging vond donderdagmiddag plaats met de handtekening van onder meer sportwethouder Mark Paters en Boys-voorzitter Edward Olthof.

Met de ondertekening is Vroomshoopse Boys vanaf nu verantwoordelijk voor al het toekomstige onderhoud inclusief alle bijkomende kosten. Die verantwoordelijkheid koopt de gemeente Twenterand als het ware af, in dit geval met een bedrag van 291.000 euro. In dit bedrag zit ook de vergoeding opgenomen voor de realisatie van twee nieuwe kleedkamers en vervanging van een deel van het dak van het kleedkamergebouw. Voor het schoonmaken en gebruik is een samenwerkingsovereenkomst met voetbalbuur Sportlust opgesteld.

Veel gerealiseerd
Vroomshoopse Boys-voorzitter Edward Olthof is blij met deze nieuwe stap voor zijn club. “We hebben de laatste jaren veel gerealiseerd op sportpark De Bosrand, zoals een nieuwe kunstgrasmat en een extra verlicht veld. Nu komt er geld vrij waarmee we een nieuwe kantine kunnen gaan realiseren, met daarbij ook nog eens een tribune en twee extra kleedkamers. We werken hard aan de toekomst op ons mooie sportpark, zowel voor het zondagvoetbal met Sportlust als voor het zaterdagvoetbal met de Vroomshoopse Boys”, aldus Olthof.

Financiële ruimte
Sportwethouder Mark Paters van de gemeente Twenterand begrijpt de positieve woorden van de Boys-voorman heel goed. “Als sportwethouder heb ik ook volop vertrouwen in de zelfredzaamheid van voetbalvereniging de Vroomshoopse Boys”, onderstreept wethouder Paters. “Het is fijn om binnen de mogelijkheden die er zijn bij te kunnen dragen met het bieden van deze financiële ruimte. We hebben er met Sportlust en Vroomshoopse Boys uitstekende afspraken over gemaakt.”