Reinier de Jong heeft met succes de opleiding voor TC2 gevolgd. Dat is een vervolg op TC 3 en dat houdt in dat de Vroomshoper, sinds zijn jongste jeugd al lid van de Boys nu eerste elftallen mag trainen en coachen tot en met de tweede klasse KNVB. Reinier heeft die ambitie vooralsnog niet. Hij treedt dit seizoen  na het terugtreden van Henk Dikkers als interim-trainer op van de B-selectie en begeleidt het tweede elftal van Vroomshoopse Boys in de eerste klasse. Daar wil Reinier zich ook de komende seizoenen als trainer blijven ontwikkelen. Tot vorige seizoen Reinier een aantal voetbaljaargangen hoofdjeugdtrainer van Vroomshoopse Boys.

In september 2016 startte de TC2-cursus en op donderdag 13 april 2017 is het laatste examen afgelegd. Bij het eerste elftal van SV Dedemsvaart moest Reinier een nabespreking houden naar aanleiding van een wedstrijdanalyse en daarna ook een training geven. Andere onderdelen van de cursus waren onder meer een jaarplan met trainingen  maken en begeleidingsplan voor spelers en technische staf schrijven. Ook waren er theoretische toetsen, die gingen over voetbaltrainingen en het conditionele aspect.

Reinier volgde de TC2-cursus op Landstede in Zwolle. Daarnaast zijn er groep stages gevolgd bij verschillende clubs in de regio, zoals Hardenberg’85, SV Dedemsvaart, Be Quick’28 en Vroomshoopse Boys, waar hij verbonden was aan de staf van de A-selectie en het eerste elftal.  De cursus werd gegeven door Ad Derksen en Raimond Massop. We feliciteren Reinier met het behalen van de cursus en wensen hem veel succes toe in de komende seizoenen met de B-selectie van de senioren en met het tweede elftal. Altijd mooi dat er binnen Vroomshoopse Boys eigen kader wordt opgeleid, denk ook aan onze hoofdjeugdtrainer en trainer van de JO19-1 Job Lamberink, die ook de opleiding TC 2 bezit. Ook worden er andere eigen trainers van ons kader opgeleid Dat past naadloos bij onze Gezonde Ambitie.