Het technisch jeugdplan ‘Gezonde Ambitie’ van Vroomshoopse Boys werpt al een aantal seizoenen z’n vruchten af. Heeft zeker te maken met de personele invulling van groepshoofden, trainers en leiders. Ook geldt dat voor de bemensing van Hoofden Technisch Opleiding (HTO). Daar vindt ingaande het nieuwe seizoen 2023-2024 een wisseling van de wacht plaats.

Tim van der Kolk (33) deed deze klus de afgelopen vijf jaar samen met Arjan Paters en Arriën Kuilder. Tim stopt met die functie door drukke thuisomstandigheden. Tim en zijn vrouw Mirthe hebben twee kinderen, Iva en Eli, en eind augustus wordt er weer gezinsuitbreiding verwacht. Tim werkt als leerkracht van groep 8 van de basisschool De Roerganger in Enter.

Tim voetbalde ruim tien seizoenen bij de A-selectie en daarna een aantal seizoenen bij de B-selectie van de Boys. Sinds afgelopen seizoen is hij speler van het derde elftal van onze vereniging en daar hoopt Tim het volgend seizoen wat meer aan spelen toe te komen. Dat is een gezellig elftal met jongens, met wie Tim in het verleden al heeft samengespeeld.

Vanaf zijn 16e is Tim jeugdtrainer en dat leidde hem vanaf de F-league via vijf jeugdteams naar trainerschap van Vroomshoopse Boys E1, dat mist hij naar eigen zeggen nog steeds. Als HTO van de onderbouw wordt Tim elke week tussen 18.00 uur en 19.00 uur op de Bosrand verwacht. Dat wordt steeds lastiger door de drukte thuis. Tim traint graag en doet ook aan triatlons mee. Alles met elkaar heeft hem dat doen besluiten als HTO te stoppen.

De afgelopen vijf seizoenen was Tim in die functie actief. Hij heeft fijn samengewerkt met de andere HTO’ers Arjan Paters en Arriën Kuilder en ook met Tom Heideman, voorzitter van de Technische Commissie. Er zijn mooie zaken ontwikkeld bij de Boys en een speelwijze voor de jeugd en trainers zijn daarin meegenomen. Tim vindt het mooi dat dit seizoen weer de Twenterand Cup weer is veroverd door Vroomshoopse Boys met selectietrainers, die opgegroeid zijn bij de Boys. Het liefst staat Tim zelf op het veld en hij heeft dat als trainer van JO11-1 vier van de vijf seizoenen gecombineerd met zijn HTO-functie. En ja, vergaderen hoort er dan ook bij..

Reinier de Jong (39) is getrouwd met Joleen. Dochter Lise (10) zit op korfbal en dansen. Siem (7) speelt in JO9 van de Boys en Pim (4) is sinds kort het jongste lid van de F-league van de Boys. Reinier werkt als leerkracht in het basisonderwijs en doet dat in groep 7 van De Roerganger in Enter, inderdaad dezelfde school dan collega Tim van der Kolk.

Reinier speelde vanaf zijn zevende bij Vroomshoopse Boys en heeft alle selectieteams doorlopen. Bij de senioren van de Boys speelde Reinier vooral in het 2e en 3e elftal. Sinds zijn 15e trainde Reiner vele jeugdteams van de Boys. De laatste seizoenen was dat JO19-1, terwijl hij daarvoor ook de B-selectie van de senioren onder zijn hoede had.

Joleen werkt sinds dit jaar in de zorg en daardoor maakte Reinier andere keuzes. Hij was dit seizoen trainer van Boys JO8-2 van de Boys, waar ook zoon Siem in voetbalde. Ook volgend seizoen is Reinier leider van het team van zijn zoon. Daarnaast wordt de F-league getraind en dat heeft Reinier ook al eerder gedaan. Af en toe wordt er weer gevoetbald bij de senioren onder de bezielende leiding van Willem Nieuwlaar en dat hoopt Reinier komend seizoen weer en dan wat vaker te doen.

Het afgelopen seizoen heeft Reinier enkele jeugdtrainers van de Boys begeleid, die een cursus volgden. Reinier kent verschillende mensen binnen de TC en toen Tim van der Kolk aangaf dat hij stopte als HTO, is het balletje gaan rollen. Deze functie als HTO van de onderbouw is voor Reinier het best te combineren met zijn overige bezigheden.

De laatste jaren is Reinier echt betrokken geraakt bij de jongste jeugd. Vooral hun enthousiasme, leergierigheid en de snelle groei die ze doormaken spreekt hem aan. De jeugdopleiding bij de Boys staat als een huis en nu is het zaak om mensen enthousiast te maken en te houden voor het jeugdtrainerschap bij onze mooie vereniging. Reinier kan daarbij waar nodig helpen en begeleiden.

Daarnaast hoopt Reinier samen met alle trainers in de onderbouw ervoor te zorgen dat onze jeugdspelers plezier hebben in het spelletje en zich op hun eigen manier kunnen door ontwikkelen. Die taak pakt Reinier als HTO op met twee mannen met ruime ervaring, te weten Arriën Kuilder en Arjan Paters. In de eerste periode na de zomerstop probeert Reinier bij alle trainers in de onderbouw langs te gaan. Reinier roept de jeugdtrainers bij op bij hem aan te kloppen als ze ergens tegenaan lopen op voetbalgebied.

Tim, hartelijk dank voor je inzet en resultaten de afgelopen vijf jaar als Hoofd Technische Opleiding bij de onderbouw van Vroomshoopse Boys. Reinier, veel succes en ook plezier gewenst in je nieuwe functie als HTO van de onderbouw.