De werkgroep Respect van Vroomshoopse Boys kwam onlangs weer bij elkaar in de kantine. Binnen de werkgroep zijn een vertrouwenscontactpersoon (Linda Westerik, een bemiddelaar (Bert Kempers) en verder de leden Sabine Elferink, Andjin van Veen en Hans Nieboer actief. In het eerstvolgende clubblad ‘Boys-nieuws’ van medio oktober maakt Linda duidelijk hoe ze binnen Vroomshoopse Boys werkt als vertrouwenscontactpersoon.

De werkgroep Respect is bezig met het maken van een concreet stappenplan, zodat iedere trainer, leider en coördinator en ook bestuurder weet wat er gedaan kan worden als respect in het geding is. Leden van de werkgroep Respect zijn vorig seizoen enkele keren bij bepaalde voorvallen ingeschakeld bij het helpen oplossen van ontstane problemen. Ze staan daar ook dit seizoen voor open. Dan worden alle betrokkenen gehoord, wordt er met hen gesproken en wordt er samen naar oplossingen gezocht.

Het gaat erom dat iedereen bij de Boys ontspannen en ook in een veilige omgeving kan sporten. De bestaande tekst over respect in het Verenigingsplan van Vroomshoopse Boys wordt op advies van de werkgroep Respect op onderdelen aangepast. Dan wordt voor ieder lid duidelijk wordt hoe er binnen onze vereniging  met respect wordt omgegaan.

Veel respect heeft de gelijknamige werkgroep voor de inzet van de vele vrijwilligers bij onze vereniging. Daartoe behoren ook de clubscheidsrechters, die elke week hun vrije tijd opofferen om de vele wedstrijden op De Bosrand in goede banen te leiden. Zij hebben zeker recht op volledig respect van spelers, begeleiders en ouders. Zonder clubscheidsrechters geen wedstrijden, zo simpel is dat.

Het Vrouwen 1-team van Vroomshoopse Boys speelde afgelopen zaterdag op een leuke wijze in op ‘de week van de scheidsrechter’. Clubscheidsrechter Harry Zweers, die zich al jarenlang als zodanig inzet, werd op spontane wijze in het zonnetje gezet en kreeg een smakelijke attentie. Met alle respect: dat voelde goed. Waardering en een schouderklopje krijgen werkt alleen maar stimulerend. Zo wordt er respect voor deze onmisbare vrijwilligers getoond, mooi om te zien.