Reuring in het centrum. Onze jeugd rent voor jeugdhonk in nieuwe clubgebouw.

Het centrum van Vroomshoop stond donderdagavond 25 april volledig op zijn kop. De jeugd van Vroomshoopse Boys was massaal gekomen om daar hun sponsorloop te houden voor een eigen jeugdhonk, straks in het nieuwe clubgebouw. Wat was de aanleiding voor deze plek? ’Langs de velden zien we de reclameborden van de sponsoren , nu komen wij naar het dorp om iets terug te doen”, aldus jeugdvoorzitter Dirk Jan van Ziel , die samen met Gerjan Kosters verantwoordelijk was voor de organisatie.
De jeugd , in de leeftijdsgroep van de F-League tot en met MO-15 en JO-15 startte in 3 groepen. De warming-up voor aanvang van de loop werd vakkundig verzorgd door mensen van sportschool Anytime Fitness Vroomshoop. Nadat de spieren waren losgemaakt en opgewarmd ging de jeugd fanatiek van start om zoveel mogelijk rondjes te rennen. Onder aanmoediging van enthousiaste ouders en winkelend publiek werd het een waar loopfestijn. Het plezier straalde eraf , ondanks dat het af en toe regende en het koud was. Allemaal gehuld in een speciaal sponsorloopshirt met de namen van de sponsoren van dit evenement erop, werden er veel rondjes gerend. Conclusie: met de conditie van deze jeugd is niets mis.
Eind volgende week wordt het definitieve bedrag bekend gemaakt. Dan worden ook de prijswinnaars voor het binnenhalen van de meeste sponsoren bekend gemaakt. In de loop van volgende week krijgen alle deelnemers hun lijst terug met het definitieve aantal rondjes erbij en het volledige bedrag wat er bij elkaar is gelopen. De organisatie schat dat de opbrengst ruim boven de € 5000,- zal uitkomen.
De organisatie dankt alle vrijwilligers voor hun inzet. Speciaal woord van dank naar de volgende bedrijven voor de sponsoring van deze avond, Sportschool Anytime Fitness Vroomshoop, Tuhente Vroomshoop, Veltink Bedrijfskleding, Mister Pizza, News Outside, DNNS Vroomshoop, De Gulle Buurman, PBSoccer en Direct Verduurzamen.

Tijdens de sponsorloop was er ook een snelheidsmeter spel.

Dit waren de 3 spelers met het hardste schot:

1. Dex uit JO10-3: 74 km/h
  2. Siem uit JO10-2: 69 km/h