Regenkoude langs het veld, lekkere warme loempia’s en andere warme hapjes langs de lijn, verkoop van heerlijke oliebollen en appelflappen, een sfeervolle derde helft in een bomvolle kantine met zwarte Jannes , een belangrijke overwinning van het eerste elftal, drie jubilarissen bij datzelfde team, de laatste teamfoto werd gemaakt, en ga zo maar door. Het is nooit saai bij Vroomshoopse Boys, integendeel.

De meeste uitspelende teams van Vroomshoopse Boys waren in gedachten al bij de winterstop. We kunnen daar kort over zijn. Zowel Vroomshoopse Boys 5, JO17-2 en JO13-2 vonden hun Waterloo, al verloren onze jeugdteams steeds met een doelpunt verschil tegen PH Almelo JO17-2 en JCLE JO13-1.  Boys 5, toch op papier  een titelkandidaat,  was in gedachten al bij de winterstop en ging op De Boshoek tegen HHC Hardenberg 13 met 6-0 de bietenbrug op. Alleen Boys JO15-3 pakte met 3-3 een verdienstelijk punt bij SVZW JO15-2.

Dan thuis op de Bosrand, waar onze hoofdmacht, oftewel ons vlaggenschip het tot dusver onbekende VSCO’61 in een ware defensieve slagorde aantrof. Zie daar maar eens doorheen te komen en meteen de sluwe uitvallen te neutraliseren. Voetbalbuur vv Den Ham ondervond dat een week eerder op pijnlijke wijze en werd met een 4-1 nederlaag terug naar het Brinkdorp gestuurd.  Gelukkig bleven onze Boys geconcentreerd voetballen en sloopten zo in de tweede helft het stugge bolwerk uit Oosterwolde op overtuigende wijze: 2-0.

Direct na afloop werden de erkende clubiconen Andjin van Veen, Jos Hutten en Rutger Schrijver gehuldigd vanwege hun 250ste wedstrijd in het eerste elftal. Kunnen er best meer zijn, want in vroegere tijden was er nog geen Sportlink van de KNVB, die alles pijnlijk precies registreerde. Met de vriendschappelijke wedstrijden erbij kan samen de 1000 wedstrijden in blauw en geel weleens door het illustere benaderd worden. Mannen, proficiat, we zien weer wat echte clubliefde vermag.

Het tweede elftal van Vroomshoopse Boys had op ons eigen kunstgrasveld zichtbaar veel moeite met het energieke DOS Kampen 2 en kwam zelfs op een 2-0 achterstand. Dat aanvoerder en centrale verdediger Bart Bloemhof in de slotfase naar de aanvalslinie werd gedirigeerd, was veelzeggend. De optimale druk leverde wel de 2-2 op en ons tweede elftal blijft meedoen in de top van de eerste klasse. Het lijkt een mooi afscheidscadeau voor de scheidende trainer Reinier de Jong om aan het eind van dit seizoen te promoveren naar de hoofdklasse, wie weet?

De meiden van Boys MO19 hadden een drukke dag. Eerst gingen ze jolig op portret bij onze clubfotograaf Erwin Heuver, dat was al een belevenis op zich. De sessie met alle Boys-teams is nu eindelijk voltooid. Op de website en op de fotowand In de kantine is daarvan nu het resultaat te zien en uiteraard hebben onze kledingsponsors ook de teamfoto’s gekregen. Wat een mooie eigentijdse outfit trouwens, daarop kunnen we echt trots zijn. De focus van Boys MO19-1 lag op De Bosrand overigens al op de organisatie van de derde helft en daarvan profiteerde Vilsteren MO19-1 door met 8-3 te winnen.

Zoals eerder aangegeven: de  derde helft was bijzonder gezellig. De kantine was prachtig versierd, hulde aan onze vrijwilligers onder leiding van Riëtte en haar Harry. Bij de Boys bakten Harry c.s. de hele zaterdag ze, dat wil zeggen oliebollen en appelflappen, bruin en zo werd het een perfecte opmaat voor de winterstop. Even wat anders nu met het thuisfront als middelpunt.

Dan even mijmeren onder de kerstboom over een mooie eerste seizoenhelft en de toekomstige nieuwe kantine en ook vooruitzien naar een prachtig nieuw voetbaljaar bij Vroomshoopse Boys. Prettige feestdagen en tot ziens bij de rondjes langs de velden van de Boys-helden en heldinnen.