Op de inhaalzaterdag 30 maart 2019 waren er welgeteld drie duels op de Bosrand. Boys 4 kwam sterk voor de dag tegen Kloosterhaar 2, maar verloor uiteindelijk met 2-4. Vroomshoopse Boys JO15-2 versloeg SJO JCO15-3 met 2-0. En in een oefenduel liet JO13-1 van zich spreken, zij wonnen overtuigend en duidelijk van DETO JO13-1 met 8-1 .

De kantine was al vroeg geopend  voor het ontbijt voor de ware cupfighters van Boys J013-2. De lekkere belegde broodjes en vitaminen van Riëtte en Harry hebben geholpen. In Putten werd SCD Putten razend knap met 3-2 verslagen door onze helden, die daardoor de bekerfinale hebben bereikt, proficiat! Ook een gelukwens aan Boys JO12-1, die zonder de spelen ook de bekerfinale bereikte. Tegenstander Sparta Nijkerk trok zich terug en zonder te spelen komt het grote doel, de cup met grote oren, nog dichterbij.

Ons eerste elftal liet er geen gras over groeien, hoewel de grasmat op het voetbalcomplex De Uithoek in IJsselmuiden op een knollenveld leek. Subtopper IJVV werd met 4-0 gedeclasseerd, waar nog veel meer goals voor onze ijzersterke favorieten hadden kunnen vallen. Tot de 90ste minuut was er niet gescoord bij de wedstrijd SVI tegen WVF. Als dat zo bleef, zou de Boys periodekampioen zijn! We waren er heel dichtbij, maar twee doelpunten in de ultieme slotfase in Zwolle Zuid voorkwamen een verassende en voor ons bijzonder aangename ontknoping in de tweede klasse H. Niets aan te doen en het eerste elftal zit nog volop in de race om via een goede eindklassering de nacompetitie te halen. Dan wacht ook nog deze week de kwartfinale om de districtsbeker van de KNVB tegen hoofdklasser Sportclub Silvolde op dinsdagavond 2 april. Een overwinning betekent niet alleen de halve finale. Het opent tevens de deur naar het grote bekertoernooi volgend seizoen met Betaalde voetbalclubs.

Vroomshoopse Boys 2 won van het altijd lastige Hatto Heim in Hattem met 2-1 en blijft in de race om het kampioenschap, een spannende tweestrijd met Enter Vooruit 2. Het derde verstevigde de tweede plaats door uit met 6-3 van Sc. Lutten 2 te winnen, knap werk. Het zesde hield uit gelijke tred met HHC Hardenberg 8. Boys JO15-1 won van Be Quick’28 en Boys JO19-2 van Rijssen Vooruit. Het onderspit dolven Boys JO19-1 tegen Oranje Nassau JO19-1 (midweeks),Boys JO17-3 tegen sv Gramsbergen en Boys JO11-1 tegen DOS’37. De grootste nederlaag moest Boys Vrouwen 1 tegen Bergentheim slikken, maar dat nieuwe team zit in ontwikkeling. Deze “ontgroening” in Bantem hoort bij zo’n proces en het komt vast goed met onze enthousiaste dames. Het voetbalplezier is er volop en daar gaat het uiteindelijk om.

En o ja, maak bij de velden eens foto’s van wedstrijden. Ding mee naar de exclusieve fotoshoot van Niek Erents. Deze fotowedstrijd is een onderdeel van ons 75-jarige jubileum. Op deze website is daar meer over te lezen.