De moeder aller derby’s werd een overtuigende driepunter voor Vroomshoopse Boys 1. vv Den Ham overtuigde vooral met vuurwerk na en niet tijdens de wedstrijd en de storm Dennis (denkend aan de Hammer voorzitter Dennis Bosch) stak niet op. Vroomshoopse Boys was heer en meester, een groot compliment voor het team van hoofdtrainer Jan-Peter Jonkman en trainer Henk Harmens. De ultieme wraak op twee achtervolgende thuisnederlagen op De Bosrand is een feit.  Op het fotoalbum op de website van Vroomshoopse Boys zijn mooie foto’s te zien van intens juichende Boys-spelers en supporters, complimenten voor onze beide clubfotografen en vrijwilligers Erwin Heuver en Arriën Kuilder. De derde helft in de kantine was enorm gezellig met live muziek, waarbij menig levenslied weerklonk. Inderdaad: bloed, zweet en tranen waren er tijdens deze derby en dat werd beloond.

Het tweede elftal van de Boys rekende af met het taaie Sparta Enschede 2 met 2-0.  Mooi was het dat de teruggekeerde zoon Thomas Smedema de tweede treffer liet aantekenen. Vroomshoopse Boys 3 maakte korte metten met vv Bruchterveld 2 en won afgetekend met 6-2.  Het meisjes- en damesvoetbal van de Boys kende geen succesvolle middag tussen de vier hoekvlaggen van de Bosrand. Vrouwen 1 moest het afleggen tegen Vrouwen 2  van ON Almelo  en hetzelfde lot trof  MJO19-1 tegen vv Helendoorn MJO19-1. Ook M015-1 vond haar Waterloo, in dit geval tegen De Zweef MO15-1. Boys JO15-2, Boys JO17-2, en Boys JO13-3 gingen de bietenbrug op tegen respectievelijk DES JO15-1, SDOL JO17-2G en Nieuw Heeten JO13-1G. Vroomshoopse Boys JO13-1 won mede dankzij de inzet van een drietal invallers van JO11-1 heel knap van HSC’21/Buurse JO13-1 in de promotiecompetitie met 3-2. De thuisbalans bedraagt op deze zaterdag 5 februari 2020 12 punten uit 10 wedstrijden met een doelsaldo van min 11.

Dan de uitwedstrijden, waarbij Vroomshoopse Boys 6 de derby bij Daarlerveen 2 met 2-2 afsloot. Vroomshoopse Boys 4 redde net niet bij HHC 10 en verloor op de Boshoek met 2-1. Bij de jeugd liet Boys JO19-2 in Almelo Luctor et Emergo kansloos en won met maar liefst 6-1. Boys JO13-4 liet er ook geen gras over groeien en versloeg Balkbrug/Avereest JO13 1-G met maar liefst 8-2. Vroomshoopse Boys JO15-1 speelde in een doelpuntrijk duel in  Enschede met 5-5 gelijk tegen medekoploper Vogio JO15-1. Vroomshoopse Boys JO17-3, JO11-4 en JO11-3 verloren hun wedstrijden tegen Balkbrug/Avereest JO17-2, Sportclub Daarle JO11-1G en Twenthe Goor JO11-2. Daarom niet getreurd, volgende keer beter! De uitbalans was 8 punten uit 8 wedstrijden met een doelsaldo van 0.