Best spannend was het op de Veenelanden, het sportcomplex van PH Almelo, een grote club met voetbal, golf en darten. Vreemde combinatie eigenlijk, maar goed we zijn tegenwoordig meer dan ooit multifunctioneel ingesteld. Onze hoofdmacht wist zich gesteund door een flink aantal supporters. Geen wonder, want de tweede periodetitel in de tweede klasse H. van het district Oost stond op het spel. De eerste helft was uitermate geruststellend voor ons, want PH werd van de kunstgrasmat gespeeld. Dat het slechts 0-2 was bij rust door doelpunten van Jesper Derks en Jordy Harms was op zich een klein wonder. Met iets meer scherpte bij het afronden was 0-5 mogelijk.  geweest. Niet alleen de spelers van Prins Hendrik leken het al snel op te geven, ook het scorebord gaf direct bij de openingstreffer van de Boys al de geest. Die baalde blijkbaar ook al als een stekker..

Onze razende reporter Herman Davenschot kon aan de trouwe luisteraars van Sport op Zaterdag van Delta FM al melden dat de periodetitel in zicht was. Toch blijft het voetbal, waar zomaar iets kan gebeuren waardoor een wedstrijd kantelt. Zo ook in Almelo, waar een ongelukkige handsbal een penalty voor PH Almelo inluidde. Keeper René Kok stopte de strafschop weergaloos, maar scheidsrechter Bas Steinhauser, eens assistent in het betaalde voetbal, constateerde als enige dat onze doelman te vroeg van de doellijn was gekomen. De “pingel” moest over genomen worden. De op zich amicale regelneef gaf een gele kaart aan de onthutste René Kok, die meteen kon inrukken vanwege een eerdere gele kaart in deze wedstrijd. Tsja, de regeltjes en iets aanvoelen..

Hoe het ook zij, de Boys stond opeens met tien tegenover elf en dat vanaf de 76ste minuut. Invaller-doelman Chiel Sickman wist de tweede onberispelijk ingeschoten niet te stopen en een spannende slotfase dreigde. PH rook onverwacht nog kansen voor de periodetitel, ook al gezien de andere tussenstanden op de velden en ging er vol voor. Vroomshoopse Boys bleef gelukkig koel verdedigen en leuk was het om te zien dat menige supporter nog veel zenuwachtiger was dan de spelers. De uitvallen van de vlot combinerende gasten waren levensgevaarlijk. Uit een ervan wist Jordy Harms na een schitterde individuele actie in de geest van de oud-PSV’er Romario, dus met kappen en draaien, te scoren: 1-3.

Vroomshoopse Boys was daarmee periodekampioen, een puike prestatie van de spelers van de A-selectie, van hoofdtrainer Jan-Peter Jonkman, trainer Henk Harmens en van de overige stafleden. Van harte gefeliciteerd! Dat werd bescheiden, maar wel erg gezellig gevierd in de kantine en terecht. We doen mee om de promotie naar de eerste klasse, dat is nu zeker. Van de laatste 11 wedstrijden, waarbij oefenduels, werden er tien gewonnen, alleen in de topper tegen koploper WVF werd met 0-0 gelijk gespeeld. De conclusie van de sportbijlage van TC Tubantia was terecht: “Topploeg Vroomshoopse Boys”.

Vroomshoopse Boys 2 waande zich in een korfbalduel bij sv Gramsbergen en verloor helaas met 5-4. Dat betekent even een pas op de plaats als tweede in de eerste klasse achter WHC 2. Boys 3 hield het hoger geklasseerde DOS’37 3 in Vriezenveen knap op 1-1. Boys 4  moest zijn meerdere erkennen in het tweede van Sportclub Daarle. Boys 5 overtuigde op de Bosrand en stuurde Voorwaarts 3 met 6-1 terug naar het Twistveen in de Wieke. Boys 6 en Sportclub Lutten 3 bleven op 1-1 steken. Vroomshoopse Boys JO19-1 speelde thuis in de derby tegen DOS’37 JO19-1 met 2-2 gelijk. Onze jonge favorieten moeten nog alle zeilen bijzetten om de degradatie uit de hoofdklasse te voorkomen, maar er komen nog een aantal kansen om dat tij te keren. Ook derbytijd voor Boys JO15-1 en Boys 17-3, die DETO JO15-1 en vv Den Ham JO17-3 knap met 6-1 en 2-0 versloegen. De thuisbalans van alle teams: 12 gespeeld, 19 punten. 34 doelpunten voor en 33 tegen.

Dan de overige uitwedstrijden van de jeugd. Boys JO17-1 bevestigde de goede vorm van de laatste weken en versloeg De Zweef JO17-1 met 3-0. Boys JO17-2 wilde niet achterblijven en versloeg in Mariënheem de gelijknamige club met 7-3. Boys JO11-1 gaat voor de titel en nu moest in een derby op Het Midden in ‘t Vjenne D0S’37 JO11-1 er met 7-3 aan geloven. Boys JO13-1 komt uit in de zware  promotiepoule en speelde in Enschede met 4-4 gelijk tegen Victoria JO13-1.  Boys MO19-1 wist te overtuigen tegen sv Gramsbergen MO19-1 en onze meiden speelden met 1-1 gelijk. De balans van alle uitwedstrijden: 15 gespeeld, 16 punten. Er werd 35 keer gescoord en 38 keer moesten onze keepers de gang naar het net maken. Op naar 14 maart, Forza Vroomshoopse Boys met het gezonde voetbalvirus!

En tot slot nog een tip: maak eens een leuk en/of spannend wedstrijdverslag van je favoriete Boys-team. Wordt enorm op prijs gesteld!