We komen net bij van de nacompetitiewedstrijd tegen naaste buur vv Den Ham. Natuurlijk: verliezen doet altijd pijn en dat went nooit. Maar tegelijkertijd: een recordaantal bezoekers op De Bosrand voor een (na)competitiewedstrijd, terwijl ons sportcomplex toch 43 jaar bestaat. Liefst 2200 toeschouwers passeerden in alle rust de beide kassa’s, fenomenaal! De parkeerwachters, veldploeg,  kassières, supportersvereniging, bestuur  en commissies, clubfotografen, ontvangstdame, lijnentrekker, jeugdspelers en leiders, al die andere vrijwilligers, waarbij coördinator Stef van Laar: hartelijk dank voor jullie geweldige inzet. Dan het kantinepersoneel onder leiding van Riëtte en Harry Zweers: het was een ware topprestatie, die jullie samen hebben geleverd. Dennis Jongeneel: dank voor het springkussen.

Dan onze supporters en de jeugd van vak B.: jullie stonden op positieve wijze als één man (en vrouw) achter ons team. Na het verlies werden de trainers, stafleden en spelers van de Boys opgevangen en getroost en ze kregen zelfs applaus na afloop. Zo kan het ook, mooi!

Natuurlijk is er teleurstelling  en zo hoort het ook bij sportmensen. Maar ook: samen win je en samen verlies je. En samen is het uithuilen en vooral opnieuw beginnen om de weg naar boven weer in te slaan. vv Den Ham wensen we succes toe tegen Go-Ahead Kampen in de Hanzestad. En mocht de missie van de Hammenaren om te winnen niet slagen, dan komen we elkaar volgend seizoen gewoon weer tegen in de tweede klasse.

De sfeer langs de lijn, in de kantine, op het VOC-terras en in de bestuurskamer tussen de supporters onderling was prima en dat tonen van wederzijds respect verdient ook zeker een compliment. Vroomshoopse Boys heeft door de prefecte organisatie van dit pure evenement in Twenterand een blauw-geel visitekaartje afgegeven, dat is zeker. De slotconclusie: helaas niet gewonnen, toch een promotie voor Vroomshoopse Boys.