Graag willen we als bestuur de komend jaar te Organiseren Samenloop voor Hoop Twenterand  onder de aandacht brengen .

Onder de naam Samenloop voor Hoop organiseert de Rotary Twenterand en het KWF afdeling Twenterand samen met heel veel vrijwilligers op 23 en 24 juni 2017 een 24-uurs-wandelestafette, deze Samenloop wordt gefaciliteerd door KWF Kankerbestrijding en wordt volledig op vrijwillige basis georganiseerd.

Vele van onze leden en supporters hebben ook in 2015 deelgenomen aan dit fantastisch evenement.

_mg_3860-large _mg_3596-large _mg_3713-large _mg_3808-large _mg_3835-large

Steunen, herdenken en samen het leven vieren, er voor elkaar zijn en zoveel mogelijk mensen de kans bieden om door te leven. Er wordt vooraf op verschillende manieren geld ingezameld. Tijdens het evenement kunnen bezoekers en teamleden genieten van diverse activiteiten.

Wij gaan wandelen………..
Voor elke Samenloop voor Hoop die in de Gemeente Twenterand georganiseerd wordt, wordt  afwisselend een van de kernen binnen de Gemeente Twenterand gekozen dit jaar is gekozen voor Vriezenveen. Het lokale karakter is een grote kracht van dit evenement. Een Samenloop voor Hoop organiseren kost veel tijd, maar het is dankbaar werk. Wanneer je ziet hoeveel impact het evenement heeft op (ex-)kankerpatiënten, hun naasten en de hele gemeenschap, is dit een ervaring die een blijvende indruk achterlaat. Tijdens een Samenloop voor Hoop bundelen wij onze krachten en zamelen we geld in voor meer kankeronderzoek. In Nederland worden ruim 30 Samenlopen georganiseerd.

De hoogtepunten van de Samenloop voor Hoop

Openingsronde survivors
Onder warme aanmoediging van familie, vrienden en belangstellenden lopen mensen die kanker hebben of hebben gehad de eerste ronde over het parcours. Met deze openingsronde laten we zien dat er hoop is en dat we er voor elkaar zijn.

Kaarsenceremonie
Het meest bijzondere onderdeel van de Samenloop voor Hoop is de kaarsenceremonie.
We komen hierbij samen om dierbaren te gedenken, elkaar te steunen en het leven te vieren. Iedereen kan op kaarsenzakken een persoonlijke boodschap of wens achterlaten. Alle kaarsen worden langs het parcours gezet, zodat de wandelaars gedurende de nacht omringd zijn door een zee van licht en warmte.

Meedoen……
kan door een team (10 tot 15 mensen) te vormen van familieleden, vrienden, buren, verenigingsgenoten, collega’s. Tijdens de 24-uurs-wandelestafette wisselen teamleden elkaar af, er loopt altijd minstens één teamlid over het parcours. Er wordt vooraf op verschillende manieren geld ingezameld. Tijdens het evenement kunnen bezoekers en teamleden genieten van diverse activiteiten.

inschrijven kan via: https://www.samenloopvoorhoop.nl/alle-samenlopen/Overijssel/Twenterand/aanmelden/

een indruk van de vorige Samenloop voor Hoop in 2015 vind je hier :https://youtu.be/pvw-DZxoRuc  en hier : https://www.youtube.com/watch?v=7ioNp3xl2r0

Groet Elise Berenst
Samenloop voor Hoop Gemeente Twenterand 2017