Het aanvangstijdstip van de competitiewedstrijd SC Elim 1 tegen Vroomshoopse Boys 1 is op zaterdag 3 december vervroegd tot 13.00 uur. Dit heeft alles te maken met de WK-wedstrijd in Qatar in de achtste finale tussen Nederland en de Verenigde Staten, die later op de middag plaatsvindt.

Oorspronkelijk zou er om 14.30 uur op het sportpark van SC Elim op het adres Carstenswijk 14 in Elim zijn afgetrapt. De thuisploeg begon overigens dramatisch slecht aan de competitie van de tweede klasse J. De laatste tijd worden tekenen van krachtig herstel getoond door SC Elim, hoewel de laatste wedstrijd bij Oranje Nassau in Almelo verloren werd. Momenteel wordt de achtste plaats in de rangschikking door de roodhemden uit Drenthe bezet. Uitgerekend die klassering betekent aan het einde van dit seizoen vrijwaring van de nacompetitie om de versterkte degradatie.

Vroomshoopse Boys hoopt met een fitte en blessurevrije selectie de vorm en het ritme van de laatste van PH Almelo gewonnen thuiswedstrijd mee te nemen naar Elim. Een overwinning van de huidige nummer 3. van de tweede klasse J. zou ook enorm helpen de huidige plaats in de subtop te consolideren of mogelijk nog te versterken.