Vroomshoopse Boys 6 was een van de 1165 teams in Nederland, die zich opgaven voor de KampioensKoorts van FOX Sports in samenwerking met de Keuken Kampioen.  Onlangs werden de 10 finalisten bekend gemaakt. En let wel: ons seniorenteam van de Boys is erbij, een wereldprestatie, proficiat! De inzendingen werden door de vakjury beoordeeld op basis van digitaal uitgebrachte stemmen en originele acties. Ons zesde elftal kreeg 1303 stemmen en origineel waren de vele ludieke acties zeker, zie daarvoor Facebook en de teampagina op de website.

Tv-presentator en jurylid Hans Kraaij jr. liet zelfs een filmpje van leider Jos Veldhuis zien, die alvast voor de spiegel oefent als winnaar, prachtig! Be Quick 2 uit Zutphen kreeg maar liefst 4104 stemmen, gevolgd door FC Drunen 5 met 1882 stemmen, Jan van Arckel 3 uit Amerzoden met 1334 stemmen en Omlandia 4 uit ten Boer met 1330 stemmen. Dat betekent een fraaie vijfde plaats wat het aantal stemmen betreft voor Vroomshoopse Boys 6. Op de 6e tot en met de 10e plaats staan De Zwerver vrouwen 1 uit Alblasserdam, Roda’46 8 uit Leusden, De Griffioen 2 uit Oosterwolde, OVC’25 3 uit Tilburg en DVV 9 uit Duiven.

Namens Vroomshoopse Boys 6 wonen de spelers Robert Drees en Dennis Jozic op zaterdag 8 april een live uitzending van In de Eretribune van Fox Sports bij, dat vanaf 18.00 uur wordt uitgezonden. De absolute hoofdprijs, een live registratie van de aanstaande kampioenswedstrijd, ligt binnen handbereik, maar het wordt nog razend spannend. Het zou wat zijn, al die media-aandacht op de Bosrand. Dat betekent een prachtige PR voor Vroomshoopse Boys en dan in het bijzonder ons mooie zesde team. Maar ook als dit onverhoopt niet lukt: hulde voor onze helden van het zesde!