Start competitie JO11-1

De JO11-1 groep heeft er al een flinke periode opzitten. Na een intensieve trainingsmaand in juni, werd halverwege augustus de draad weer opgepikt. Er werden diverse oefen- en bekerduels gespeeld. Met wisselend resultaat. Soms kregen we gemakkelijk doelpunten tegen en op een ander moment wonnen we vrij eenvoudig een wedstrijd. Na een goede start vorige week, thuis tegen Hellendoorn (6-2 winst), stond afgelopen zaterdag de 2e wedstrijd op het programma, namelijk de uitwedstrijd in en tegen Lemelerveld JO11-1. In de beker werd hiervan met maar liefst 6-10 verloren, dus we wisten dat dit een lastige wedstrijd zou worden. Dat was een wedstrijd waarbij we op een gegeven moment wel erg gemakkelijk de tegengoals kregen. De opstelling is als volgt; D’angelo in de goal, Sven en Arjan achterin, Wouter, Jurre en Max op het middenveld en Thayrell in de spits. Danell begon aan de kant. We begonnen voortvarend aan de wedstrijd. Met een minuut werd het al 0-1 na een goede voorzet van Jurre, die knap werd binnengetikt door Thayrell. We probeerden het veld erg klein te maken wanneer Lemelerveld de bal had, zodat we niet zoals de bekerwedstrijd, 10 goals tegen zouden krijgen. Dit lukte vrij aardig. Helaas vergaten we bij een cornerbal wel te verdedigen, waardoor Lemelerveld gemakkelijk de gelijkmaker binnen kopte. Er waren verder voor beide teams wel wat kleine kansen, maar geen uitgespeelde waardoor de 1-1 ruststand een goede weerspiegeling van de wedstrijd was. In de 2e helft hadden we door dat er wat te halen viel in Lemelerveld. We hielpen elkaar goed bij balverlies en probeerden door de bal laag over de grond naar elkaar toe te passen tot kansen te komen. Na een ongelukkige eigen goal van onze kant, maakte Wouter in de tegenaanval al de 2-2 en vanaf dat moment gingen we door met het benutten van kansen. Thayrell kreeg er een aantal op een presenteerblaadje en scoorde er vier achter elkaar. Tot slot bepaalde Lemelerveld de eindstand op 3-6. Een mooi resultaat, wat ook zeker verdiend was. We hebben laten zien dat we door elkaar te helpen, veel kunnen bereiken! A.s. zaterdag spelen we onze derde wedstrijd, dan thuis tegen Rohda Raalte JO11-1. Graag tot dan!