JO11-1 is inmiddels al drie competitiewedstrijden op weg in de 1e fase van het seizoen. De eerste wedstrijd was op zaterdag 11 september, thuis tegen Rohda Raalte JO11-1. Deze wedstrijd was er eentje om snel te vergeten. Ondanks een nog redelijke start, werden we in het 2e, 3e en 4e kwart compleet overlopen. Rohda Raalte won dan ook dik verdiend met 1-15.

Een week erna, nieuwe ronde nieuwe kansen. Ditmaal uit naar USV. Zij hadden de eerste twee wedstrijden met ruime cijfers gewonnen, dus het beloofde weer een pittige wedstrijd te worden. Na een kwartier stond het 1-1. In de rust hadden we allemaal het gevoel dat we met USV de strijd konden aangaan. Niets bleek minder waar. Net als een week eerder kregen we in een korte tijd veel tegendoelpunten te verwerken. En gingen de spreekwoordelijke ‘koppies’ weer omlaag. Uiteindelijke stond er een 15-2 eindstand op het scorebord. Enigszins geflatteerd, maar wel verdiend verloren.

Op zaterdag 25 september de volgende thuiswedstrijd, FC Ommen JO11-1 kwam op bezoek. Gezien de uitslagen van hen, was de verwachting dat dit een spannender duel zou worden dan onze twee voorgaande wedstrijden. En spannend werd het. We kwamen al snel op voorsprong door een mooie goal van AJ. FC Ommen kwam al snel op gelijke hoogte. We combineerden er goed op los, en nog belangrijker; achterin overlegden de verdedigers met elkaar wie wie dekte. Ook het meeverdedigen van het middenveld en aanvallers werd beter uitgevoerd. Na 4-1 voorsprong, gingen we uiteindelijk halverwege rusten met een 4-2 voorsprong. FC Ommen zette door en maakte al snel daarna de aansluitingstreffer, maar alle hoop vervloog al snel nadat AJ een corner snel in dribbelde en scoorde. Ook Leroy deed daarna nog een duit in het zakje, waardoor we op een 6-3 voorsprong kwamen. Dat klinkt veilig, maar met nog een kwartier te gaan was er nog van alles mogelijk. De boys van JO11-1 lieten er geen gras over groeien en zetten alles op alles voor de overwinning. FC Ommen kwam terug tot 6-4, maar gelukkig wisten we al snel de 7-4 te maken. Toch werd het nog billen knijpen de laatste 8 minuten. FC Ommen kwam namelijk terug tot 7-6. Ongekende spanning tot het laatste fluitsignaal van scheidsrechter Rutger Schrijver. De ontlading was dan ook groot toen hij voor het laatst floot. Een mooie overwinning! Met hopelijk een vervolg a.s. zaterdag tegen HHC JO11-1!