Zeven leden van de Vroomshoopse Boys gaan samen met 11 plaatsgenoten voor 3 weken naar Guatemala en Bolivia om daar klaslokalen te bouwen voor een middelbare school.
De “Boysluu” Carmen Meijer, Geke Bartels, Koen Staarman, Daan Plaggenmarsch, Lars Elzinga, Niels Elzinga en René Elzinga doen dit evenals de anderen geheel vrijwillig.
In Guatemala en Bolivia willen de Vroomshoopse pro deo-werkers de levensomstandigheden van de plaatselijke bevolking verbeteren. Dit doen ze niet allen door geld te geven, maar door zelf de handen uit de mouwen te steken. Samen met World Servants, een organisatie die dit alles mogelijk maakt, gaan ze klaslokalen bouwen voor een middelbare school.  Door dit mogelijk te maken verbetert het onderwijs, komen er meer scholieren en is er een toekomst voor deze jongeren.

Voor ons betekent dit een uitbreiding van je levenservaring. Dit doen we door met de plaatselijke bevolking in gesprek te gaan, samen te werken en te sporten. We organiseren onder meer een groot voetbaltoernooi.  We vertrekken op 1 augustus en komen op 22 augustus 2017 weer terug.

Om deze reis mogelijk te maken is een financiële bijdrage van harte welkom. Daartoe staat tijdens de nieuwjaarsreceptie van Vroomshoopse Boys een bus in de kantine. Iedereen die dat wil kan daar z’n financiële bijdrage kwijt.

Wil je iets positiefs veranderen, dan begint dat bij de kinderen. Als de kinderen goed onderwijs krijgen, hebben ze kans op een goede toekomst.

Bekijk hier onze pagina: https://www.worldservants.nl/actieplatform/groep/2017-678

Namens de vrijwilligers,
René Elzinga