• kom met de fiets naar de Bosrand

De moeder aller derby’s wordt ie hier en daar al genoemd: Vroomshoopse Boys tegen vv Den Ham. Nu kennen we Spakenburg tegen IJsselmeervogels en dichter bij huis DETO Twenterand tegen DOS’37, dat zijn echte naaste buren van elkaar. Maar goed: de Boys tegen ‘n Ham mag ook gezien worden en op zaterdag 9 juni is het zover, aanvang 14.30 uur op de Bosrand in Vroomshoop. Inzet is een plaats in de finale van de nacompetitie om een plaats in de eerste klasse D. voor het volgend seizoen.

vv Den Ham won afgelopen zaterdag relatief eenvoudig van AVW’66 uit Westervoort met 4-0 en Vroomshoopse Boys behaalde een zwaarbevochten, maar zeer verdiende 2-1 thuis overwinning op het sterke Be Quick’28 uit Zwolle. Onze gasten uit Den Ham van de scheidende trainer Jurgen Kok presteerden het afgelopen seizoen prima in de tweede klasse H. en moesten pas in de ultieme slotfase van de competitie hun meerdere erkennen in Enter Vooruit, mede door het verlies van 5 punten uit bij IJVV en bij vv Voorwaarts.

Dan Vroomshoopse Boys, dat tegen Be Quick’28 een goede vorm etaleerde en door een matige afronding verzuimde een grote uitslag neer te zetten. Toch geeft het vertoonde spel om tegen vv Den Ham goed voor de dag te komen, al blijven het wedstrijden op zich.

De korfbalvereniging TOP Vroomshoop  is aanstaande zaterdag al druk bezig op de parkeerplaats van de Bosrand met de opbouw van hun jaarlijkse rommelmarkt van 16 juni. Daarom vragen we de bezoekers van de nacompetitiewedstrijd als het even kan op de fiets te komen om parkeerproblemen te voorkomen. We rekenen, ondanks de belangen zaterdag op een goede sfeer en op een sportieve wedstrijd.

We rekenen ook op de onvoorwaardelijke steun van de leden en supporters van Vroomshoopse Boys voor de formatie van de trainers Karlo Meppelink, Arjan Paters en Stephan Bloemendal. De jongens kunnen die steun goed gebruiken. De winnaar van Vroomshoopse Boys tegen vv Den Ham speelt op zaterdag 16 juni uit bij of Go-Ahead Kampen of Veensche Boys, die elkaar zaterdag in de andere halve finale in Kampen ontmoeten.

Bekijk hier de sfeeractie van afgelopen zaterdag